Auto in noodloop !

chris01

Senior Member
na 5 minuten te hebben gereden , wou auto niet harder meer dan 100.
voelde alsof er iemand even op rem trapte.
bij de garage geweest en kwam code P0234 uit.
na de auto uit te hebben gehad liep die weer`normaal` , vraag me nu af wat het geweest is en of
het nog vaker gaat gebeuren.
iemand een idee ?


------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda octavia 1.9 tdi combi bouwjaar 2006 BXE motor :bloos:
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Als je er niets aan doet, gebeurd dit vaker, tot ie continue in noodloop zit. Oorzaak kan zijn een sensor die aan het eind van zijn levensduur zit, maar ook een kapotte turbo-slang, haperende N-75 klep, een vervuilde turbo (schoepenverstelling die vast zit). Maar begin eens met in je startpost de gegevens van de auto toe te voegen, motorcode en dat soort zaken.
 

Joske

Forumguru
Heb jij niet ergens hier op het forum gevraagd naar het vervangen van de N75klep?

foutje van mijnentwege.. excuses ;)
 
Laatst bewerkt:

chris01

Senior Member
nu heb ik een domme vraag, waar vind ik dat van die startpost. of had ik dit meteen met de vraag over noodloop in moeten vullen. ?
 

Joske

Forumguru
Forum-for-dummies-modus: on

scroll naar boven op deze pagina
klik vervolgens met de linkermuisknop op "bewerken", welke onderaan jouw eigen allereerste post in dit topic staat
vul de gevraagde gegevens aan
druk vervolgens terug met diezelfde linkermuisknop op "wijzigingen opslaan"

en voila, tis gebeurd!

forum-for-dummies-modus: off

;)
 

Joske

Forumguru
Je startpost: de eerste post in dit topic, je kunt 'm aanpassen/uitbreiden door onder in het 'postvenster' op bewerken te klikken...........de rest wijst zichzelf;).
@Joske Wanneer je in het profiel van een poster/medeforummer klikt, kun jezien hoeveel posts die heeft geplaatst,.

... dit wist ik niet hoor :lezen: ...

tuurlijk wel ;)

ben dus blijkbaar mis geweest! mijn excuses! :)
 

Joske

Forumguru
De post van @Desperado is al zeker een nuttige, belangrijk om al eerst te weten is: zit er een turbo in met vaste schoepen of een VNT..

Hoeveel vermogen levert jouw blok? vermoed 105 pk?
 

Michelv.

Forumguru
In dat bouwjaar altijd met variabele schoepen, alleen de eerste TDI's hadden Turbo's met vaste schoepen.
 

Joske

Forumguru
euhm, eerlijk?

neen..

zie de post met link naar Gerrit Speek zijn site, daar zie je de mogelijke consequenties van de gegeven storing
 

Joske

Forumguru
en als ik het hier lees en hoor, zal de gemiddelde stealer je zeggen dat de turbo vervangen moet worden. Bepaalde bedrijven, zoals VagTechniek in Nuenen kunnen vaak de oude turbo nog reinigen, welke goedkoper uitkomt dan een nieuwe te moeten laten plaatsen.
 

Cordoba

Forumguru
BXE is zonder chip inderdaad 105 pk, blijft de vraag is dit een vaste turbo, of één met schoepverstelling, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik vermoed met schoepverstelling, en dan zal waarschijnlijk de verstelling vast zitten door verkeerd gebruik (vervuiling van deels verbrande diesel). De meeste dealers gaan door gebrek aan kennis/ervaring dan over op het plaatsen van een nieuwe turbo, maar een goede garage is prima in staat om zo'n vervuilde turbo schoon te krijgen en dan ie weer jaren mee. Omdat de topicstarter in Friesland zit, zou ik dan kiezen om naar JB autoservice te gaan in Dieverbrug: die hebben ervaring met dit soort klussen en kunnen het prima aan, en af en toe is Jos (de eigenaar van JB) ook hier op het forum te vinden.

Ik hoop dat mijn tekst duidelijk is, want ik heb ondertussen gezien dat mijn vorige antwoord vooral vragen opriep voor @chris01
 
Bovenaan Onderaan