Welkom hier! Velen waarderen t als je je even voorstelt in de Meet & Greet.
Over je vraag (nouja, mededeling): dat steeksleuteltje is een teken dat de auto aan een beurt toe is. Blijkbaar zijn ze bij de garage vergeten dat te resetten. Er zijn afhankelijk van model en uitvoering verschillende manieren om die melding zelf te resetten. Zo te zien heb je een Maxidot, dan is er een kans dat je in het menu van de Maxidot (dus via stuurwielbediening) een menuutje 'Service' vindt, waar je deze melding zelf kan resetten. Maar het is wel slordig van je garage dat zij dat niet gedaan hebben bij de beurt.
Enige checkvraag die ik nog heb: normaliter komt die melding als je de auto op contact zet, maar je schrijft als de motor op temperatuur is. Klopt het wat je schrijft? En komt er dan geen andere melding bij in beeld?
Eerst servicemelding gehad. Zelf gereset omdat de meldingen niet gelijk lopen met de servicebeurten. Toch verschijnt het steeksleuteltje. Garage heeft alles gereset maar vind het vreemd dat deze melding verschijnt. Kan er alsnog misschien iets meer aan de hand zijn?
Dan is de vraag of ze garage het goede gereset heeft...bij m'n O2 (en volgens mij bij de meeste recentere auto's) zijn er trouwens 2 type meldingen: servicebeurt en inspectiebeurt. Meestal de ene elk jaar, de andere elke 2 jaar. Kan zijn dat zij/jij de ene gereset hebt en de andere niet?
Mocht je auto volgens het variabele onderhoudsschema worden onderhouden, dan kan je de herinnering niet zelf resetten. Dan gaat ie naar 15k / jaarlijks.
Ik zou de garage eerst maar eens even vragen of ze een foutcode vinden, en zo ja welke dat is (Pxxxx). Als je die met ons deelt, kunnen we met je meedenken of de garage het bij het juiste eind heeft. Maar voorlopig vind ik het een vaag verhaal...
Ik vermoed dat de auto een automatische versnellingsbak heeft. Deze geeft normaal rechtsbovenin aan in welke versnelling die zit (of P, R, N, D) en nu geeft hij aan dat er een probleem is mbt de versnellingsbak of de elektronica ervan.
Als het display een storing geeft (in de DSG in dit geval), dan móét er ook een foutcode weggeschreven zijn ergens. Als de garage niets vindt, dan is dit of een van die zeldzame gevallen dat er een melding zonder foutcode is, óf jouw garage is er een van familie B. de Haas.
Met vcds of vag gefocused diag tool wel, met een simpele a tot z merken uitlees ding zal je misschien moeilijk de transmissie foutmelding naar boven halen
Maargoed, TS mag inderdaad op zoek naar een andere garage..
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.