Auto lijkt in te houden in 3e versnelling onder de 2500 tpm

Simon1984

Senior Member
Nu weet ik dat de max koppel bereikt wordt op 2500tpm, maar ik heb het gevoel dat de auto echt inhoud in de 3e versnelling tot de 2500tpm, daarna pakt hij het weer lekker op.

Is er iemand die hetzelfde kent/voelt?

Simon1984

Senior Member
Oke duidelijk antwoord, is er toevallig iemand die mogelijk een handleiding heeft voor de EGR?
Ik zie veel mogelijkheden; met een plaatje dichtzetten, via de boardcomputer laten aanpassen; dotten.

Maar nu de vraag; heeft mijn skoda een EGR klep? Zoja heeft iemand hier ervaring mee met bovenstaande opties?

En anderzijds de luchtmassameter kan je volgens mij weinig aan doen behalve vervangen?

Bedankt voor de snelle antwoorden!

ps. ik heb geen melding vooralsnog met de auto (ivm de egr)

Joske

Forumguru
op ons fantastisch forum bestaat ook een "zoekfunctie" welke me naar volgend topic geleid heeft (wist natuurlijk nog dat turboturbo destijds zo een topic aangemaakt had, dus wist wel waar te zoeken ;) )

linkje naar draadje in forum

maar als ik zo even in Elsawin kijk: heeft jouw motor volgens mij helemaal geen uitlaatgas-recirculatie, maw geen EGR..

Simon1984

Senior Member
Ik had al gezocht op het forum, kon echter niet echt heel veel vinden (niet heel lang gezocht moet ik toegeven) dus ik dacht ik schiet hem in.

In dat geval hoef ik dus niet naar de EGR te kijken, thnx!

henk waalder

Nieuw lid
ik denk dat jou gaskleppen smerig zijn ik heb zelf ook 2x mee gemaakt in 2 van de 3 skoda fabia's die ik gehad heb

Er is idd heel goed mogelijk dat het een combinatie van is.

Zelf ook gehad en alles gedemonteerd en gereinigd prima begin om dit soort storingen/kwaaltjes te verhelpen en heeft goed geholpen loopt weer als een zonnetje.

Wil je echt zekerheid een keer aan een laptop hangen en rond rijden als test.

M1K3RsZ

Actief lid
Ik zit hier met het zelfde probleem , heb nu een Combi en vorige week was ik langs de dealer gegaan voor het restylen van me bumper (was beloofd toen ik de auto kocht) En de dag voor het brengen schokte hij met optrekken en hield de motor in motorblok liep niet lekker en het motorlampje ging branden en wat bleek nou defecte bobine op rij 4 tevens hebben ze het gasklep huis gereset .
Tot afgelopen maandag ging het goed.
Nu met het warme weer merk ik het vooral als je in ze 4 of 5 80Km rijd en je het gaspedaal in trapt. dan krijg ik weer het zelfde verhaal dat de auto begint te schokken. Dus ik ga morgen toch maar weer eens de dealer bellen , en ze vertellen dat ze t verder uit mogen zoeken. want ik verdenk nu ook het gasklephuis die gewoon vies is.

Mag het niet zeggen.....maar kan je goed zelf doen hoor dat reinigen en scheelt een hoop koekies zeg maar

Uh niet als je de stekker aan het gasklephuis laat zitten....koppel je deze los moet hij opnieuw worden ingeleerd.

Simon1984

Senior Member
Ik weet niet waar je woont.....maar in zuid holland kan ik wel ff helpen hoor.

Dit is wel erg aardig en mogelijk hou ik je eraan :tongue:.

Eerst moet ik (helaas) op vakantie :yeehaa:

Lijkt me wel leuk om zelf uit te voeren mogelijk met een extra handje erbij zou erg prettig zijn :).

Ik vind het overigens een fijn forum, iedereen wil elkaar altijd wel helpen! :thumbsup:

B

brosio05

Dit is wel erg aardig en mogelijk hou ik je eraan :tongue:.

Eerst moet ik (helaas) op vakantie :yeehaa:

Lijkt me wel leuk om zelf uit te voeren mogelijk met een extra handje erbij zou erg prettig zijn :).

Ik vind het overigens een fijn forum, iedereen wil elkaar altijd wel helpen! :thumbsup:

Hoi Simon.

Heb ook zo'n dergelijk probleem, gaat stotteren tussen de 1900 en 2700 toeren. Ben benieuwd hoe het bij jou af loopt.

En met de opmerking over het forum ben ik het helemaal mee eens.

Fijne vakantie!!!

Simon1984

Senior Member
Hey in elk geval bedankt Brosio05, heb een goede vakantie gehad :).

Nu is het zo dat ik geen "stotter" heb in een bepaalde toeren range, wel heb ik het gevoel dat hij inhoudt.
Eerst nog eens tijd vinden voor het motor geluid, tevens heb ik ook een "lekkage" gevonden, die wil ik eerst uitzoeken in deze natte tijden :D

B

brosio05

Hey Simon.

Heb de benzine injecteurs laten testen en schoonmaken. Ook weer ergens gelezen op dit forum, maar weet niet meer waar. Tot op heden lijkt het goed te gaan, maar wacht eerst nog een week of 2 af voor een definitief YEAH!! Kosten voor deze actie waren 90 Euro.
En wat voor een lekkage heb je gevonden? Water in de auto onder de matten? Zo ja, hier een fillempie om dit te verhelpen.

Succes.

Simon1984

Senior Member
Hey,

Ik had dat flilmpje zojuist bekeken (via een ander topic), deuren zijn zo goed als los.
Morgen even kit halen en dicht maken dan zal ik van het euvel van de deuren af moeten zijn.

Wel is vreemd dat er vocht/water in de achterbak komt maar daar ga ik een andere keer achterna.

Ratel zit er nog steeds, dat wordt later (ooit :tongue:) opgelost :jaja:

Vocht/water in de kofferbak komt door lekkende carrosserie aan de achterzijde onder de bumper.....komt vaker voor.
daar zitten rechthoekige plastic blokken
deze afkitten en het is verholpen.

Bovenaan Onderaan