Auto lijkt in te houden in 3e versnelling onder de 2500 tpm

ik heb hetzelfde met skoda fabia combi uit 2006 (220000 op de teller). Hij is bij de garage. Daar is alles doorgemeten en nagekeken en ook daar denkt men aan storing/defect van de gaskleppen. Goed, de auto moest toch voor een grote beurt naar de garage , maar dit is dan wel een tegenvaller. Ik heb dit in het verleden overigens ook gehad met mijn polo variant.

B

brosio05

Hoi zwerfkei.
Ik heb destijds de egr klep afgedopt met een RVS plaatje. Daarna geen gestotter meer gehad. Echt zalig is dat. Komt natuurlijk wel een storing naar boven, maar dat lampje neem ik voor lief. Via China een OBD2 uitleesdongle voor 5 euries aangeschaft en met een apje af en toe uitlezen en resetten.
Succes.

Hoi brosio05 dank voor de tip van de uitleesdongel. Ga ik achteraan. Auto gebruik ik dagelijks voor mijn werken durf er zelf niet zo veel aan te stelutelen. Wel brand steeds het motormanagement-lampje, wat ik af en toe laat uitlezen bij de garage. Gelukkig heeft de melding steeds te maken met dat ik op LPG rij en de computer benzine waardes meet (verbrandings waardes)

Al met al bleek de EGR klep de boosdoener ipv het gasklephuis. Verder is uit voorzorg omdat deze erg vervuild was, de Map-sensor vervangen. Ik ben blij dat mijn fabiaatje weer helmaal APk is, zeg maar ;)

Bovenaan Onderaan