Auto op slot tijdens het rijden

Hi,

In mijn vorige auto zat een handige optie ivm het automatisch vergrendelen van de portieren boven de 6 km per uur.

In het instructie boekje staat dus wel dat het kan maar helaas werkt dit niet. Weet iemand of dit standaard aan staat, een computer instelling voor de dealer is of dat dit aan bijvoorbeeld de elektrische stoelen optie is gekoppeld.

Ben erg benieuwd.

Greets,

Eric

Wiseguy

Actief lid
Dat is een computerinstelling die de dealer voor je kan zetten. Ik heb het namelijk al nagevraagd en als het goed is, doen ze dat al bij de aflevering over een paar weken.

Ik heb het nu ook op mijn Laguna zitten en ik vind dat toch wel erg prettig...

Beker

Actief lid
Je kunt dit inderdaad bij je dealer laten regelen. Wellicht is het een goede tip om dan ook te vragen of wordt meegeprogrammeerd dat alle deuren weer ontgrendelen als je de sleutel uit het contact trekt. Voor zover ik weet zijn dit namelijk twee "aparte" zaken die ingeregeld kunnen worden.

Wiseguy

Actief lid
Dat durf ik je niet te zeggen, maar als je daar ook een MaxiDot in hebt, kan ik me wel voorstellen dat daar ook die zaken mee zijn in te stellen. Misschien een kleinere set van opties, maar toch.... alles wat er mee kan worden ingesteld, is mooi meegenomen nietwaar? /forum/images/graemlins/laugh.gif

Beker

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
En Beker heeft OOK gelijk: het zijn 2 variabelen die omgezet 'moeten' worden.

[/ QUOTE ]

Bedankt Higgy! /forum/images/graemlins/wink.gif

Remco28

Actief lid
Bij mijn auto hebben ze dit ook gedaan.
Hij gaat op slot boven de 15 km ofzoiets.
Als ik mijn sleutel eruit haal,gaan de deuren open.

Dit kun je gewoon bij de dealer laten activeren.

higgy

Forumguru
Bij mijn auto hebben ze dit ook gedaan.
Hij gaat op slot boven de 15 km ofzoiets.
Als ik mijn sleutel eruit haal,gaan de deuren open.

Dit kun je gewoon bij de dealer laten activeren.

[/ QUOTE ]
Zoals hierboven al 4x is geschreven ja... /forum/images/graemlins/grin.gif

ik heb dit op mijn auto laten zetten. het is een goede optie alleen. wat ik wel irritant vind dat als iemand wil uitstappen terwijl de moter nog draait deze twee keer aan de hendel moet trekken. Of je moet de euren openemen met knopje

Het is ook mogelijk om je ab in te laten stellen op 1 keer drukken allen bestuurders portier open en 2 keer drukken alles open.

Droopy

Actief lid
.. deuren openemen met knopje

[/ QUOTE ]
Zou dit de reden zijn waarom Autoweek de locatie van deze knop als een negatief punt beschrijft? /forum/images/graemlins/tongue.gif

nomad

Senior Member
Het vreemde is wel dat als ik de sleutel uit het contact haal, 99 van de 100 keer alle deuren open zijn, maar heel soms zijn niet alle deuren ontgrendeld. Dan zitten de achterdeuren nog dicht en de rest is open. Foutje ?

Logic

Actief lid
ook heel nuttig, dat vergrendelen boven een bepaalde snelheid. Ik heb inderdaad regelmatig dat er op de snelweg een autokaper naast me meeholt /forum/images/graemlins/confused.gif
/forum/images/graemlins/grin.gif

Bovenaan Onderaan