Auto op slot tijdens het rijden

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
ook heel nuttig, dat vergrendelen boven een bepaalde snelheid. Ik heb inderdaad regelmatig dat er op de snelweg een autokaper naast me meeholt /forum/images/graemlins/confused.gif
/forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Het is alleen bij de 1e keer wegrijden, als je dus daarna stil staat bij Rotterdam Centraal voel ik me wat veiliger met de portieren vergendeld. Je verhaal gaat dus niet op. Wanneer zou de auto anders moeten vergrendelen? Als je start? Zou veel vervelender zijn, hoevaak stappen er geen mensen is als je reeds gestart hebt?

blacktdi

Actief lid
Ik heb ongeveer zoiets bij mijn andere auto, alleen gaan de deuren op slot als ik voor de eerste keer de rem intrap nadat ik eerst vooruit of achteruit gereden heb. Misschien kan dat ook ingesteld worden bij de octavia.

Logic

Actief lid

Het is alleen bij de 1e keer wegrijden, als je dus daarna stil staat bij Rotterdam Centraal voel ik me wat veiliger met de portieren vergendeld. Je verhaal gaat dus niet op. Wanneer zou de auto anders moeten vergrendelen? Als je start? Zou veel vervelender zijn, hoevaak stappen er geen mensen is als je reeds gestart hebt?

[/ QUOTE ]

Combi, niet te serieus graag, zo ernstig is het allemaal niet hoor... /forum/images/graemlins/wink.gif

Wiseguy

Actief lid
Ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel erg prettig vind hoor... ik rij geregeld met het een en ander aan nieuwe computerapparatuur in mijn achterbak. Ik moet er niet aan denken dat iemand de kofferbak open trekt en daar mijn laptop of af te leveren apparatuur even wegsnaait.

Ik heb in mijn megane Coupe en Laguna deze optie altijd aan gehad.... dus mijn nieuwe O2 moet ook zeker die instelling hebben.

@Wiseguy geheel met eens.

Normaliter veel matriaal in de achterbak voor mijn fotograafschap voor de brandweer en ik bepaal graag zelf wie het er uit eventueel mag pakken /forum/images/graemlins/wink.gif

Bij mij wordt het aangezet als er binnenkort lpg wordt ingebouwd.

Remco28

Actief lid
Ik heb het weleens gehad hoor op de snelweg.
Kwam er een vent achter me aan fietsen toen ik 100 km/h reed.
Ik dacht,ken niet,ik nog harder tot 140 km/h.
Blijkt nou,hij wou mijn auto jatten toen ik wegreed,helaas sprongen alle deuren op slot en bleef zijn baard in mijn kofferbak hangen. /forum/images/graemlins/smile.gif /forum/images/graemlins/confused.gif

Potje

Actief lid
Ben ik nou de enige die zich dood zat te ergeren aan deze optie in de auto van mijn schoonouders?!?

Case:
Chrysler Voyager gaat ook op slot bij +/- 35 kmh. Iedere keer als ik de kleine eruit haalde, moest ik de deuren weer van binnen open doen.
Okay, geen afstandsbediening dus dat zijn verzachtende voorwaarden.

Dan is het dus niet leuk..... zo'n optie!

RSTDI

Actief lid
middelbrand en otcofreak@ bij mijn huidige VW touran en mijn voorgaande Seat alhambra,s gaat/ging de kofferbak na dat de bestuurder deur gesloten is na ongeveer 3 min, op slot en is weer/was te ontgrendelen als een van de deuren geopende wordt.
Ik neem aan dat dit bij Skoda ook zo werkt.

octofreak

Actief lid
KLopt helemaal.

Sterker nog: als de deuren vergrendelen vergrendelt de kofferbak direct mee.

Mooier is het volgende:
Als je de deuren na centrale (al dan niet automatische) vergrendeling ontgrendelt via de knop bij de bestuurder, kan je de kofferbak open doen. Wanneer je deze dicht doet, wordt deze automatisch weer vergrendeld (ook al sta je nog stil, wel met motor aan dat wel.)

Logic

Actief lid

Case:
Chrysler Voyager gaat ook op slot bij +/- 35 kmh. Iedere keer als ik de kleine eruit haalde, moest ik de deuren weer van binnen open doen.

[/ QUOTE ]
Ehh, jij gooit je kind uit een rijdende auto?? /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

higgy

Forumguru
De basis van al dit op slot gaan ligt volgens mij bij de Italiaanse merken; in Rome was het schering en inslag dat, bij het stoplicht staande, je achterklep open werd gerukt, de spullen daaruit werden gejat en op zo'n Italiaans brommertje ervandoor tussen alle auto's door. Gezien de file's daar kon je daar dan echt niet achteraan.
Zelfs oudere Alfa's met centrale vergrendeling hadden de optie de kofferbak met een schakelaar zo te schakelen, dat ie wel op slot ging met de cv, maar niet open. Open moest met de sleutel. Bovenstaand verhaal in ogenschouw nemende een logische en eenvoudige oplossing.

Tegenwoordig hebben we ook nog eens het carjacking-probleem, en zeg niet dat dat niet in NL voorkomt: helaas al wel gebeurd.

octofreak

Actief lid
Tegenwoordig hebben we ook nog eens het carjacking-probleem, en zeg niet dat dat niet in NL voorkomt: helaas al wel gebeurd.

[/ QUOTE ]

Helaas kan ik er over meepraten.... uit eigen ervaring /forum/images/graemlins/mad.gif

Wiseguy

Actief lid
Ja, inderdaad.... lastig he, als je een deur niet open kan krijgen.... /forum/images/graemlins/grin.gif

Bovenaan Onderaan