Euhhhh....heb hier wel een foto'tje van mijn motorcompartiment. Hoe krijg ik die in dit bericht zodat jullie het ook kunnen zien? Afijn het is zoals GuitarBilly zegt: hij ziet er behoorlijk anders uit. Er zit een grote kap overheen met VW logo en "2.0" die er zo afklikt met uitsparingen voor carterdop en peilstok. Als je die eraf hebt kun je net bij cylinders 1 en 4. 2 en 3 niet. Voor het wisselen van bougie 1 had zelfs de monteur een magneet nodig om hem er goed in te krijgen alvorens hem te kunnen gaan aandraaien. De bougie-opening zat zo'n 25 a 30 cm diep.
Ik wist overigens niet dat de motor moest draaien om de compressie te meten. Ik heb ook zo'n klein kaartje meegekregen van de dealer. Staat op "moto meter. compression value in bar." Dus zoiets als jij hebt, Ronnie.
cyl 1 12 bar
cyl 2 5bar
cyl 3 6 bar
cyl 4 geen uitslag.
Kan dus misschien zijn dat bij cyl 4 en ook bij 2/3 iets is misgegaan met de meting.
Ik vind overigens dat de dealer erg schappelijk is geweest tav berekend arbeidsloon. Ik heb uiteindelijk veel minder betaald dan er aan werk is verricht. De mensen hebben echt hun best gedaan en zijn erg vriendelijk geweest.
Ik wist overigens niet dat de motor moest draaien om de compressie te meten. Ik heb ook zo'n klein kaartje meegekregen van de dealer. Staat op "moto meter. compression value in bar." Dus zoiets als jij hebt, Ronnie.
cyl 1 12 bar
cyl 2 5bar
cyl 3 6 bar
cyl 4 geen uitslag.
Kan dus misschien zijn dat bij cyl 4 en ook bij 2/3 iets is misgegaan met de meting.
Ik vind overigens dat de dealer erg schappelijk is geweest tav berekend arbeidsloon. Ik heb uiteindelijk veel minder betaald dan er aan werk is verricht. De mensen hebben echt hun best gedaan en zijn erg vriendelijk geweest.