Auto Schmitz Beegden

van_der_P

Senior Member
Inmiddels bijna 10 jaar klant bij Peter Schmitz in Beegden. In die 10 jaar 3 auto gekocht een O1, Fabia combi 1 en nu rijden we een Roomster. Over het algemeen zijn we wel te spreken over de garage, ze proberen hun werk goed te doen. Dat betekend overigens niet, dat er af en toe ook weleens een misverstand is.
In het begin ging het er nogal zakelijk aan toe, te zakelijk.
Voorbeeld toen ik in 1998 de O1 kocht kreeg ik pas mijn eerste kop koffie toen ik mijn handtekenig gezet had. Dat is door de jaren heen toch in positieve zin veranderd
Vooral met kopen van een nieuwe auto worden we goed geholpen, we kunnen altijd een proefrit maken in model met de gekozen motor. En over de inruilprijs mogen we niet klagen.
De verkoper is een vakman die zijn vak verstaat, of weet hoe die met mensen omgaat. Dat vind ik prettig
Als de auto een kleine beurt nodig heeft kunnen we er met een kopje koffie op wachten, en er wordt een praatje gemaakt natuurlijk over Skoda.

van_der_P

Senior Member
:722:Helaas moet ik mijn mening van januarie 2008 bij stellen.
De Dealer is toch niet zo goed als ik toen beschreven had.
In februarie 2008 werd de nieuwe Fabia Combi geïntroduceerd. Ik kreeg een uitnodiging om deze auto te bekijken, daar ben ik toen op in gegaan. Kom bij Schmitz en vertel hem dat ik naar de nieuwe Fabia Combi kom kijken. Vertelde erbij dat ik niet toe was aan een nieuwe auto mijn auto was pas 1 jaar oud.
Toen werd ik dus met zachte hand naar buiten geleidt. Met de opmerking dat geldverdienen voor garage Schmitz belangrijk was/is.
Bij deze garage ben ik bijna 10 jaar klant geweest, heb hier voor 60.000 euro aan auto's gekocht. Heb hier alle beurten laten uitvoeren die nodig waren, alleen schades heb daar niet laten repareren.
Er ging regelmatig in die tijd iets fout. Heb dat altijd met de mantel der liefde bedekt.
Maar ik vind dat klanten en ook potentiële klanten mogen weten hoe het werkelijk is.
Van de drie keren dat er iets besteld werd, ging het ook alle drie de keren fout. Er werd bijvoorbeeld een achterruitwissermotor besteld, ik had een Fabia Combi, wordt er een wissermotor voor een HB besteld. Er moest een nieuwe pookknop komen omdat het 'chroom' los liet, dit is een plakplaatje met schreppe randen waar je aan snijdt. Verkeerde pookknop besteld.
Mijn huidige Skoda is blauw had graag een lakstift, en je raadt het al werd, er een bruine lakstift besteld. En dat voor een auto die ze zelf geleverd hebben.

Kortom garage Schmitz is een garage die graag zakelijk wil zijn, alleen niet weet hoe dat moet. Waar geldverdienen belangrijker is, dan tevrede klanten. Die de volgende Skoda ook weer bij hun koopt
In ieder geval heb ik van garage Schmitz een rare smaak in de mond.:confused:

Hetzer

Forumguru
ajjjjjh, jammer dat je zo als trouwe klant behandelt word, niet te ge;oven kan dan alleen maar zeggen dat deze Schmitz niet meer Skoda-waardig is.

Ik ben bij mijn zoektocht naar de beste deal voor mijn GL ook even in Beegden geweest en mijn ervaringen daar zijn ook niet zo best. Wij hebben uiteraard alleen de verkoper gesproken, maar die leek de cursus "verkopen" niet echt gevolgd te hebben. Hij vertelde me dat ik het beste bij zijn bedrijf kon bestellen vanwege de service, maar wist die service niet te benoemen...snel weer weg gegaan...uiteindelijk besteld bij auto arena te Venlo.
Overigens was hun kortingsaanbod, 7,5% zonder inruil, wel het op 1 na beste wat ik gehad heb.

Nick01

Nieuw lid
2 weken terug mijn nieuwe O2 combi gl bl afgehaald.
Leaseauto met diverse opties, allemaal perfect gegaan.
Auto geheel volgens specs geleverd, met volle tank.
Zelfs kleine details zoals het verwijderen van de typeplaatjes waren perfect uitgevoerd.
Verwachte levertijd was 17 januari en ik heb hem zelfs al op 6 januari kunnen halen, helemaal super!
Was slechts een klein probleempje; de monteur van de Parrot heeft met de deksel van z'n gereedschapskist een kras op de binnenkant van m'n voorruit gemaakt....
Deze monteur was niet van Auto Schmitz, maar van mijn eigen leasemaatschappij.
Auto Schmitz heeft ervoor gezorgd dat ik een geheel nieuwe voorruit krijg! Super!

Niets dan lof voor deze dealer!

Bij dit bedrijf heb ik mijn huidige F3C aangeschaft. Afspraak gemaakt voor een proefrit. Betrof een geïmporteerde auto vanuit Tsjechië. Na invullen van een formulier werd een fotokopie van het rijbewijs gemaakt. De jonge verkoper/eigenaar was erg "no nonsense", maar daar hou ik wel van. Ik heb genoeg gladde autoverkopers gezien in mijn leven. De man kon al onze vragen beantwoordden en kwam op ons open en eerlijk over.

Proefrit verliep prima, geen gekke of verborgen zaken kunnen ontdekken. In de onderhandelingen waren we het niet eens over de inruilprijs van mijn vorige auto, maar uiteindelijk deed de verkoper water bij de wijn. Het was wellicht niet de prijs die ik ervoor had gekregen als ik de auto particulier had verkocht, maar ik had ook geen zin in "rare" lui aan de deur voor een proefritje en het handjeklap ritueel.

Het Tsjechische instructieboekje werd ter plaatse vervangen door een NL en de handleiding van de multimedia werd later netjes toegezonden, zoals afgesproken. Mijn ingeruilde auto was overigens, zoals door mij al werd verwacht, binnen enkele weken alweer verkocht.

Bovenaan Onderaan