De situatie doet me erg denken aan het patroon; “
escalation of commitment”. Een ieder heeft hier in meer of mindere mate last van. De gebruikers op dit forum, waaronder ikzelf, vermoedelijk wat meer
.
Ik zou proberen dit patroon proberen te doorbreken zoals hierboven ook door anderen gesteld.
Misschien helpt dit:
1. Terug naar de oorspronkelijke handelaar en kijken wat er mogelijk is.
2. Op basis hiervan beslissen of de auto blijft of gaat.
3. Als ie blijft een keuring laten uitvoeren door gerenommeerde garage/dealer.
4. Op basis hiervan beslissen of ie blijft of gaat.
5. Als ie blijft, eea laten repareren door een lokale maar vooral betrouwbare garage die bereid is gebruikte onderdelen (waar mogelijk) te installeren om de kosten wat te drukken.
Mijn persoonlijke mening, neem je verlies en afscheid van de auto. Stop er niet nog meer geld in en probeer er zoveel mogelijk voor terug te krijgen al dan niet bij de oorspronkelijke verkoper.
Het vertrouwen in de auto en de hierbij betrokken partijen is weg/lijkt weg te zijn. Jij verdient in jouw situatie een betrouwbaar en vooral veilig voertuig.
Heel veel succes!!