auto uitzoeken!!

DJNeO

Actief lid
per 1 maart van werkgever verwisseld dus heb helaas mijn bloedmooie fabia moeten inleveren...
vandaag de leaselijst onder ogen gekregen, en........

er staat een skoda op!!!! iets wat ik absoluut niet had verwacht...
zoals jullie al raden, het is de roomster die op mijn lijstje staat...
nu zit ik dus te twijfelen tussen de:
- Skoda Roomster
- Seat Altea
- Opel Astra

maar even proefrijden en kijken wat het vrouwtje ervan vind
smile.gif

Wallie

Lid
Panorama dak zal 't vrouwtje voor zwichten...
wink.gif
De ruimte achterin kan ook handig zijn met haar, of ben ik nou te dirty minded?
471.gif

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

per 1 maart van werkgever verwisseld dus heb helaas mijn bloedmooie fabia moeten inleveren...
vandaag de leaselijst onder ogen gekregen, en........

er staat een skoda op!!!! iets wat ik absoluut niet had verwacht...
zoals jullie al raden, het is de roomster die op mijn lijstje staat...
nu zit ik dus te twijfelen tussen de:
- Skoda Roomster
- Seat Altea
- Opel Astra

maar even proefrijden en kijken wat het vrouwtje ervan vind
smile.gif

[/ QUOTE ]

En wat ga je kiezen,kwa motor?

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Wallie</font><hr />

Panorama dak zal 't vrouwtje voor zwichten...
wink.gif
De ruimte achterin kan ook handig zijn met haar, of ben ik nou te dirty minded?
471.gif

[/ QUOTE ]

Nee hoor, eerder praktisch
winkie.gif

Octaviarijder

Actief lid
Ik zou zeker voor de Roomster gaan, de Opel heb ik niets mee, de Seat vind ik kwalitatief niet aan Skoda kunnen tippen, dus dan blijft de Roomster over die ik er ook nog eens leuk uit vind zien.

LenK

Forumguru
En waarom staat er geen Octavia op?
Die Roomster is toch helemaal niet met die andere 2 te vergelijken.

EdK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

[/ QUOTE ]

Eindelijk wijze woorden !! Tja de Roomster is SKODA en daar ga je gewoon voor !!
En de andere 2 zijn gewoon ...... auto's !!

Zie je wel !! je gaat eens ook Roomster rijden !!

489.gif
489.gif

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdK</font><hr />

[/ QUOTE ]

Eindelijk wijze woorden !! Tja de Roomster is SKODA en daar ga je gewoon voor !!

489.gif
489.gif

[/ QUOTE ]
Jij leest wat je wilt lezen. Ik bedoel dus dat de Roomster helemaal NIET in dat rijtje thuishoort en de de Octavia wel.
En nee ik ga NOOIT in een Roomster rijden. Als ik er een win bij een loterij ga ik hem meteen inruilen.

Sant

Lid
DJNeO,
Kijk ook eens bij "Roomster: Voors en tegens" op dit forum.
Ik heb daar een aantal voor en tegens opgesomd. Doe je voordeel ermee.
Ons zoeken heeft geresulteerd in een bestelling van een Roomster.

DJNeO

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdK</font><hr />

[/ QUOTE ]

489.gif
489.gif

[/ QUOTE ]
Jij leest wat je wilt lezen. Ik bedoel dus dat de Roomster helemaal NIET in dat rijtje thuishoort en de de Octavia wel.
En nee ik ga NOOIT in een Roomster rijden. Als ik er een win bij een loterij ga ik hem meteen inruilen.

[/ QUOTE ]

Waarom de roomster er wel in staat en niet de octavia?
Octavia en Fabia staan helaas niet in de courantheidsklasse A van de Pon Leasespecials... dat beantwoord alle waarom geen vragen in 1 klap volgens mij....
wink.gif

toch heeft de altea voor nog steeds een hoge intresse...
smile.gif

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

In het geval van de 3 genoemde mogelijheden zou ik voor de Seat Altea gaan!

[/ QUOTE ]

volgens mij ben jij de eerste die dat op dit forum zegt...
wink.gif

Okki

Donateur
Ik ben totaal niet merkgebonden. Ik kijk per keer dat ik een andere auto mag/moet waar ik in pas, wat handig is voor de situatie (alleen of gezin e.d.), wat ik mooi vind, prijs, value for money e.d.

Heb dan ook diverse merken 'versleten'

Dat ik na mijn O1 nu voor een O2 heb gekozen, is geen automatische keuze geweest.

Ik denk dat de Roomster goed rijdt, maar of ie nou meteen een auto met meer praktische mogelijkheden is dan de Altea betwijfel ik. Daarbij vind ik de Altea (geen XL) gewoon mooier dan de Roomster.

Hetzer

Forumguru
ik zou voor de Roomster gaan, dat is tenminste een nieuw model op de markt, de Altea gaat alweer wat jaartjes ...

JettaFreak

Actief lid
Toen ik ging kiezen wilden mijn vrouw en ik eigenlijk in eerste instantie een Altea. Maar toen gingen we proefrijden. Op de snelweg alleen maar gefluit bij de buitenspiegels, echt enorm. Ook nog in andere Altea's en Toledo's gereden, maar ze hadden er allemaal last van. Verder is de Altea qua rijden prima. Ruitenwissers zitten tegen de A-stijl geplakt. Ik vond dat maar niets, want bij het terugkomen bij de A-stijl moeten ze even rusten en dan klappen ze echt terug. Daaraan zou ik me echt gaan irriteren. Verder is er ruimte zat, de bank kan geloof ik worden verschoven. Kofferruimte was niet echt huge. Overigens ben je min of meer verplicht redelijk grote wielen onder de Altea te laten monteren. De sportstoelen zitten erg lekker (volgens mij heb ik in 'mijn' Octavia dezelfde soort). De klokken van de Skoda zijn trouwens beter af te lezen dan die van de Altea/Toledo. Komt door die oranje verlichting. Rijd je veel in het donker, overweeg dan Xenon voor de Altea, diens standaard verlichting verlicht niet heel erg goed. Ik zou eens gaan rijden in de Altea, dan merk je vanzelf of het iets voor je is of niet. Als hij mede voor zakelijk gebruik is, dan vind ik overigens de Altea beter dan de Roomster. Altea heeft trouwens ook de grotere diesels tov de kleinere in de Roomster. Veel succes met kiezen.

Groet,

JettaFreak

DJNeO

Actief lid
@jettafreak
Bedankt voor je reactie
smile.gif

Gisteren in de Altea 1.9TDI gereden... had weer het gevoel in een auto te zitten...
smile.gif

Erg fijne auto en voor mijn gevoel heb ik meer ruimte (voorin) in de altea als in de roomster... Groot pluspunt vind ik het ook dat je ietsjes hoger zit...
smile.gif

Denk dat ik me binnenkort tevens ook eens ga aanmelden bij Seat Online...
wink.gif

JettaFreak

Actief lid
Van de drie genoemde keuzemogelijkheden ben je volgens mij het beste af met de Altea. Als een Toyota Verso ook mogelijk zou zijn, zou ik zeker kiezen voor de Toyota. Toen ik ging kiezen heb ik zo ontzettend veel modellen gereden.... en daar zat dus ook de Verso bij. Mijn echtgenote en ik hebben geen kinderen, maar ik zou die auto toch ook best graag rijden. Komt trouwens misschien ook door de 2.2 D4-D D-Cat. En mocht je het nog niet weten, binnenkort is er weer AutoRAI !!!

Groet,

JettaFreak

DJNeO

Actief lid
@jettafreak

Bedankt voor je reply.
ben inmiddels een stapje verder met het uitzoek proces!
smile.gif

als ik nu zo mag uitzoeken zal ik direct zeggen: ALTEA!!
erg fijne auto, met zeer mooie looks!
De opel astra viel bij de eerste keuze ronde al af omdat deze veel maar dan ook echt veel te duur is!! (schaam je opel!! zet een auto op de markt die beter courant is!)

blijven dus nog over, Altea en de Room-ster...
zoals het er nu naar uitziet zal de altea niet gaan worden goedgekeurd door mijn manager omdat die het te duur vind (ik heb het bedrag er wel voor over, maar toch...)
zaterdag 7 April ga ik proefrijden met een Skoda Room-ster 1.4TDI 59KW ben benieuwd!
smile.gif

Bovenaan Onderaan