Is dat het nieuwe inrijden??
Hoe vernieuwd de techniek ook is, elke motor zal je met enig beleid moeten inrijden. Gelijk al planken lijkt me niet de juiste manier, dat gaat later mogelijk problemen geven; olieverbruik, slechte prestaties.
Het is maar een tip, maar ik zou zeggen, rij de eerste 4 a 5000 wat rustiger, dan heb je er later meer plezier van.
Ga me aub nix vertellen hoe ik een motor moet behandelen..
Weet je wat er gebeurt als jouw auto van de band af komt rollen.
Die staat meteen volop te janken op een testbank...
Ik rij elke motor netjes warm en laat mijn motor even nadraaien zodat de turbo weer kan afkoelen en netjes kan krimpen als die lekker rood is geweest...
Elke goeie dealer zal je ook vertellen dat je tegenwoordig zo moet rijden als je dat met elke auto doet..
Ik heb de motor dan gewoon direct in verschillende omstandigheden gebracht.. Normaal rijden op de duiste autobahn, maar ook meteen het pedaal naar de bodem toen de OLIE op de juiste temp was... Dus niet je koelwater temp... want dan is je olie echt niet warm...
Ook meteen 11% stijging en daling en nu naar 7200 km heeft de motor amper een halve liter olie verbruikt.... Motor is nu echt ingereden en heeft nu een leuke koppel en vermogens kromme..
Ik mis alleen bovenin wat op de snelweg.. Dus de software aanpassing moet er maar een keer van komen...
Om ff terug te komen op het inrijden.. Ook mijn race motor wordt niet ingereden.. Als die klaar is netjes warm draaien en kijken of er geen lekkages zijn en vervolgens de testbank op voor een complete afstelling a 2 dagen.... :regels: