Uiteraard mag dat. Je mag zelfs tijdens het rijden naar N schakelen. Alleen de P en R zou ik niet uitproberen, al denk ik dat ook dat wel beveiligd zal zijn.Mag je tijdens het rijden van D naar S schakelen of van D naar zelf schakelen?
dat zie je idd verkeerd ik rij bijna altijd in de "S" behalve als de motor koud is en als ik een constante snelheid rij op de snelwegIk rij inmiddels ook met dsg op mijn altea diesel en heb de s stand geprobeerd maar snap niet dat dat erop zit, het heeft geen enkel nut om een diesel hoger in toeren te jagen? of zie ik het verkeerd?
is idd ook een handeling die ik vaak doe, daarom heb ik de flippers aan het stuur besteld, je hoeft dan niet aan de pook te roeren, maar tikt hem aan het stuur 1 of 2 tandjes terug.In mijn vorige auto - O2c 1.9 Tdi - gebruikte ik de sportstand vooral om op een 100km-weg het inhalen vanen vrachtwagen vlotter te laten verlopen. Door 'm een splitsecond voor het gas in te trappen naar S te trekken, schakelt de bak meteen terug inplaats van op de kickdown te moeten wachten.
Eenmaal halverwege de inhaalmanoevre zette ik hem weer in D, zodat-ie het verder zelf maar weer uit kon zoeken.
Dat is dan wel een (mede)verklaring voor je hoge verbruik...dat zie je idd verkeerd ik rij bijna altijd in de "S" behalve als de motor koud is en als ik een constante snelheid rij op de snelweg