Rosinfield
† In Memoriam
Ik vond de S voor aanpassing vrij nutteloos bij de 1.2 (lang doortrekken zonder toegevoegde waarde). Na aanpassing prima te gebruiken
Nee hoor, want bij constante snelheid rij ik altijd in een zo hoog mogelijke versnelling en bij optrekken met een handbak trek ik ook altijd door tot ongeveer 3000 toeren, mijn hoge verbruik komt gewoon door mijn rijstijl en doordat ik hoofdzakelijk in Duitsland werk/rij.Dat is dan wel een (mede)verklaring voor je hoge verbruik...
Misschien bij jouw benzine dan, want zoals ik al aangaf, hij schakelt ongeveer (lees "net voor") bij 3000 toerenIdd Standaard S is redelijk nutteloos. Omdat hij tot toerenbegrenzer gaat.
Als het goed is zou je in S idd maar 6 verzetten hebben. Volgens boekje zou je zo de topsnelheid behalen.
Echter als je in S "cruised" of de CC aanzet gaat hij wel naar 7.
Zo is het bij mij idd.
@micky : klopt bij mijn benzine schakelt hij veeeel te laat (mijn mening)
Idd Standaard S is redelijk nutteloos. Omdat hij tot toerenbegrenzer gaat. Dat is 1) voorbij max PK en 2) voorbij Max Koppel. Dat D snel opschakeld heb ik geen probleem mee. Maar S zou toch bij 4000 al mogen schakelen.
Ik gebruik het alleen om even sneller op te trekken voor een inhaal actie.
Dan reageert hij net wat veller dan D zonder kickdown.
Daarna weer lekker in D.
Een bezoek aan de DSG doktor maakt de S wel nuttiger. Maar ik heb het er niet voor over.