Automatisch inklapbare buitenspiegels werken niet meer

SuperBeeb

Forumguru
Wel triest om te lezen dat een dealer dit trucje niet kent. Of wel natuurlijk, maar dan haalt ie een ander trucje uit...

KlaasP

Senior Member
Bestaat er ook nog een trucje dat ik 1 druk op de knop doe en de spiegels klappen in ipv de knop lang ingedrukt te houden ?

eriktv

Forumguru
Alternatief is nog het draaiknopje in je deur, dan klap je de spiegels in vóór het uitstappen. Het lijkt me ook niet wenselijk om standaard de spiegels in te laten klappen zoals jij wil, want dan doe je dat bijv. ook bij vorst/ijzel en dan heb je het risico dat het spul vastvriest. Of je moet in dat geval de auto niet vergrendelen :)

eriktv

Forumguru
Ah dat is dan veranderd. Maar je zult het in jouw nieuwere auto waarschijnlijk wel via een menu uit kunnen zetten bij winterse omstandigheden?

KlaasP

Senior Member
Alternatief is nog het draaiknopje in je deur, dan klap je de spiegels in vóór het uitstappen. Het lijkt me ook niet wenselijk om standaard de spiegels in te laten klappen zoals jij wil, want dan doe je dat bijv. ook bij vorst/ijzel en dan heb je het risico dat het spul vastvriest. Of je moet in dat geval de auto niet vergrendelen :)
Daar heb je dan wel weer gelijk in. Maar dan het volgende punt. Hoe doe ik dat als mijn spiegels ingeklapt zijn en ik maak contact tijdens vorst. 1x Gedaan en toen draaide de bestuurders spiegel helemaal naar voren en hoorde ik een tik.

Laatst bewerkt door een moderator:

eriktv

Forumguru
Als ze eenmaal ingeklapt zijn kun je niet veel anders dan wachten op warmere tijden, in de weer met een föhn of gewoon het erop gokken (grapje :D). Kans dat het echt kapot gaat is wellicht klein, misschien wel kleiner dan dat er iemand tegenaan rijdt. Ik heb mijn auto al bijna zeven jaar vrijwel altijd onder dak staan dus heb er niet zoveel ervaring mee gelukkig.

Bovenaan Onderaan