Automatisch oprollen afdekzeil / rollo S2C ?

andrehj

Forumguru
Maar ik heb toch echt geen elektrische achterklep. Die moet ik gewoon met de hand open en dicht doen. En toch gaat mijn afdekzeil steeds netjes open tot halverwege. Geen idee hoe het dan wel zit, en bij welke uitvoering dit hoort.

tist

Actief lid
A zo ..... 't ja dan weet ik het ook nietmeer.
Dan zullen er nog meerdere verscillen zijn in versies EN uitvoeringen per land.
Moeilijk ofte ingewikkeld gaat ook, zullen ze bij skoda denken zekerst :)
En dan snel een handleiding drukken die ook al dan niet geldig is, je moet het maar snappen he. Superb holandsky 11.2013 versie staat er achteraan ....

Laatst bewerkt:

tist

Actief lid
@andrehj, je hebt gelijk aangaande de gebruiksaanwijzing, het staat er bij mij ook in. (heb ze nog eens goed ter hand genomen :lezen:)
Maar ik heb die optie (autom.blind) niet in mijn display settings ter beschikking, het staat er nergens in !
En ik heb ook wel degelijk de elegance uitvoering, maar zoals ik eerder ook al ergens anders opmerkte, de versies en hun uitvoeringen zijn dikwijls afwijkend ten opzichte van de handleiding, ergens tot mijn spijt.
Wat ik wel heb, en dat is nu eens wel heel duidelijk als optie aangegeven is een regenscherm !
Niet naar gevraagd, nergens vermeld maar was wel aanwezig, is mischien als troost ter vervanging van dat oprolsysteem zeker door de mannen ginder in de fabriek ?:arghh:
Of van mijn dealer, en is hij het vergeten te zeggen, er zijn momenteel al 4 voertuigen via mij bij hem de revue gepasseerd (2 octavia combi's, 1 Jeti en 1 fabia combi), en dan de 2 van mezelf, dat zou dus ook kunnen ?

Laatst bewerkt:

SuperBartje

Forumguru
is er in de onderdelenboeken niets te vinden hoe dit kan worden gerealiseerd zonder de complete automatische klep te retrofitten? Als dit zelf met wat knutselen en enkele onderdeeltjes te doen is wil ik het er wel op bouwen. Is het puur mechanisch of electronisch gestuurd met het ontgrendel signaal van het achterklep slot.

andrehj

Forumguru
Zoals ik hierboven al geschreven had: De ontgrendeling werkt met twee motortjes in de geleiderails. Deze worden aangestuurd bij het openen van de kofferbak.

Yargo

Actief lid
Als ik het goed begrijp, dan rolt het zeil wel automatisch op tot een gewenste opening, maar moet je het wel nog steeds zelf toe trekken? Dat is jammer :(.

andrehj

Forumguru
Als ik het goed begrijp, dan rolt het zeil wel automatisch op tot een gewenste opening, maar moet je het wel nog steeds zelf toe trekken? Dat is jammer :(.
Bijna goed. Hij rolt idd automatisch op bij het openen van de klep van de kofferbak, maar wel altijd tot halverwege. Je kunt dus niet instellen tot waar de rollo oprolt.

Yargo

Actief lid
Bijna goed. Hij rolt idd automatisch op bij het openen van de klep van de kofferbak, maar wel altijd tot halverwege. Je kunt dus niet instellen tot waar de rollo oprolt.

Hey, ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook ( niet dat je het aantal cm kunt instellen ofzo :-P). Kun je dan ook niet kiezen om volledig open te rollen?

Bovenaan Onderaan