Automatische achterklep bij uitstekende lading

Bakkertje

Forumguru
@Canon-Eye ik bedoel met korte stukjes dat ik als ik langere stukken zou moeten rijden ik de dakdragers pak en het op het dak knoop.

Verder zit er wel degelijk een verschil in een elektrische klep en een gas veer klep. Ik heb ook wel eens zonder spanband gereden en de klep neemt dan allerlei standen aan en dat lijkt me niet bevorderlijk voor de elektrische veerponten.

En aangezien een setje elektrische veren al gauw 400 euro kost ben ik daar wat voorzichtiger mee dan met een klep die met 2 gasveren a 40 euro werkt..

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
@Bakkertje is er in slot niet iets te overbruggen dmv tool zodat de wagen denkt dat hij dicht is en dus niet meer de elektrische veerpo(N)ten zal aansturen ??

Bakkertje

Forumguru
Geen idee @EdK nooit geprobeerd eigenlijk .. voorlopig ook geen plannen om met lange voorwerpen te gaan rijden (hopelijk heeft mevrouw Bakkertje ook geen Ikea dingen in de planning..)

Ik kan nog wel eens in het boekje kijken, misschien staat daar nog iets in.

• Leuk
Waarderingen: EdK

DieselTDi

Forumguru
Neen. S3fl heeft deze mogelijkheid niet meer en is volgens antera ook NIET meer aan te zetten..
Open ja.
Dicht nee.

Leuk als je in een safaripark bent en per ongeluk opend..... (spreek uit ervaring)

Gelukkig kan t wel met de ab.

Met hongerige leeuwen in de buurt? :LOL:

Het verbaasde mij eerlijk gezegd ook. Dacht eerst dat het stuk was ofzo. In mijn Passat (B8) kon het namelijk wél. (En in mijn BMW 's ook)
Dus even een vraagje; is dat niet te programmeren?

fanSkoda-VW

Forumguru
De Scala 2019 heeft het wel ontdekte ik.
Knop in de deur naar boven trekken en vasthouden totdat in de achterklep gesloten is.

Eltjo

Forumguru
Heerlijk handig, zo’n grote laadruimte in de S2. Niet demontabele kast van 186 hoog, binnendeuren van 212 hoog, 3,5 meter Ikea Pax planken 236 cm hoog, 2 x 35 cm hoge 220 lange matrassen, hoppa zo er in.
Soms met de zitkussens van de achterbak gedemonteerd voor dat stukje meer ruimte zodat het net past.
Soms met de klep tegen de lading getrokken met een bandje.

Ik zou niet zo benauwd zijn dat de uitlaatgassen naar binnen komen; als je rijdt krijgen die daar geen kans toe. Wel als je in de file of stil staat natuurlijk. Ruiken doe je dat snel genoeg.
Adhv hiervan nog een vraagje. Bij de S2 kan je op A utomatisch recycling zetten; wat gaat er dan precies automatisch?
Ik dacht dat de recycling klep sowieso dicht gaat bij het achteruit steken.

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou niet zo benauwd zijn dat de uitlaatgassen naar binnen komen; als je rijdt krijgen die daar geen kans toe
Vergis je niet in het effect van de wervelingen die achter de auto ontstaan, vooral als de klep niet openstaat wat de boel extra verstoort. Kleine moeite ter voorkoming: gewoon de interieurventilator op standje maximum, dan weet je zeker dat je er geen last van zult hebben.
Better safe than sorry geldt ook hier! (maar dat zal wel een restje beroepsdeformatie zijn...)

Tees

Donateur
Automatische recycling zit ook op mn O2, volgens het boekje gaat die aan bij achteruit rijden én als de binnenkomende luchtkwaliteit onvoldoende is. Moet je je niet te veel bij voorstellen, volgens mij zit er een vrij eenvoudige (MOx) sensor in die een paar luchtverontreinigingscomponenten (voornamelijk VOCs) monitort, maar dat is vrij ongevoelig/onnauwkeurig.

Eltjo

Forumguru
Moet je je niet te veel bij voorstellen
Tja, dat is ook mijn mening. Bij achteruit rijden is dat wel fijn natuurlijk. Met een koude motor gebeurt dat bij mij alleen als er is uit kofferbak gehaald moet worden, waardoor het onhandig is zo te parkeren dat je zo kunt wegrijden.
Maar al rijdend langs de Shell en t.z.v. de Beneluxtunnel ruik ik alsnog van alles, dus die sensor is misschien al jaren reukdood.

Tees

Donateur
M'n recirculatieklep piepte laatst een beetje en toen merkte ik dat ie wel af en toe zelf de recirculatie aan zet. Dus blijkbaar doet die sensor wel íets, maar ik heb nog niet kunnen bepalen wat precies (en de klep piept niet meer, dus ik kan t ook niet verder makkelijk onderzoeken nu :-))

Horkje

Forumguru
Zoals anderen al aan hebben gegeven de kofferbak wel even vast zetten.

Had dat zelf proefondervindelijk ervaren toen ik een fiets ophaalde en mijn laadruimte overschatte. Paste dus niet en tijdens de lange rit op de snelweg ging bij ieder hobbeltje de kofferbak een stukje hoger.

Met samengeknepen billen hopend op een afslag of benzinepomp uiteindelijk toch vast kunnen zetten.

Eltjo

Forumguru
Ik zou de klep vastzetten...
Ik vraag me altijd af hoe ik mijn fiets in een Kadet station kon stoppen en de klep dicht kon doen en dat ik in de S2 dat zonder demontage van het voorwiel slecht of niet voor elkaar krijg. De fiets is sindsdien van 65 naar 70 cm framehoogte gegaan, maar dat zal het verschil toch niet maken.

DieselTDi

Forumguru
Met hongerige leeuwen in de buurt? :LOL:

Het verbaasde mij eerlijk gezegd ook. Dacht eerst dat het stuk was ofzo. In mijn Passat (B8) kon het namelijk wél. (En in mijn BMW 's ook)
Dus even een vraagje; is dat niet te programmeren?
Was gelukkig in de bizon gedeelte....
En nee. Dit is niet via vcds te programmeren helaas

Horkje

Forumguru
Ik kan trouwens wel de klep met de afstandsbediening (sleutel) sluiten. In mijn beleving werkt dat echter alleen als je achter de auto staat.

Zou toch mogelijk gemaakt moeten kunnen worden zou je denken…..

Bovenaan Onderaan