Automatische afstelling lampen Engeland

Rallye

Forumguru
Nee, gemak! Volgens mij is de klok bij Skoda niet gekoppeld aan het RDS-signaal, in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij Opel. Dat kan overigens ook een nadeel hebben: mijn vader luistert in de auto alleen naar Radio Noord, een paar jaar geleden liep de klok van Radio Noord achter. De klok van de Meriva dus ook. Bij zijn garage hadden ze al veel klachten over de klok gehad.....

Bij de Skoda’s met internet kan ik mij voorstellen dat de tijd daar vandaan wordt gehaald. Daar kan ik echter niets van zeggen (ik heb nog een analoge).

Canon-Eye

Forumguru
Vroeguh paste de tijd op de autoradio zich automatisch aan via het RDS signaal dat met het radiosignaal werd meegezonden
Mijn rds-radio, OEM Skoda Swing, past de tijd aan bij die van de klok in de maxidot die ik gewoon handmatig 1 c.q. 23 uur vooruit moet zetten voor de wisseling van/naar een andere tijdzone of zomer/winter. Rds heeft daar geen invloed op.

Cordoba

Forumguru
Oeps, dat is toch wel erg ouderwets @Canon-Eye Ik durf niet meer te zeggen of het in de 80-er of in de 90-er jaren was, dat gewoon de radio een kwartiertje aan op een station met RDS voldoende was om dat aan te passen aan de nieuwe zomer-/wintertijd. De koppeling tussen maxidot en rds-radio is er dus wel, maar wat gelijkzetten betreft, loopt Skoda dan toch bijna een halve eeuw achter.:wavecry:

Canon-Eye

Forumguru
loopt Skoda dan toch bijna een halve eeuw achter.
Zal best, maar mij stoort het echt niet. Ik ben nou eenmaal gewend om een heleboel dingen gewoon zelf te regelen als het me uitkomt. Bijkomend voordeel daarvan is dat ik me dan ook niet hoef te ergeren aan / te klagen over gadgets die net niet helemaal lekker functioneren, of onbedoelde bijeffecten hebben.
En dat gééft me toch een gemoedsrust... :jaja:

Frazajunior

Actief lid
Simply clever dus kijken hoe ver je kan gaan daar in qua gemak Wanneer je lampen automatisch gaan en je display gaat over naar mijlen dan valt het wel op dat je klok op de reguliere tijd blijft staan . Uiteindelijk moet je er uit halen wat er in zit, en dat zo maximaal mogelijk aangezien je genoeg voor een wagen en of opties betaald.

Rallye

Forumguru
Ah juist. Ik heb zomer-wintertijd inderdaad niet aan hoeven passen, zo bedenk ik mij nu. Dat komt dus van de GPS.

Bovenaan Onderaan