Jaren geleden heeft zanger Marko Bakker met een mercedes in een parkeergarage door een haperende CC een aanrijding gehad.
lichtelijke off-topic detailopmerking, was volgens mij een Opel
Jaren geleden heeft zanger Marko Bakker met een mercedes in een parkeergarage door een haperende CC een aanrijding gehad.
Maar ik heb wel een lampje dat aan geeft of de CC er op staat ???????
Dan moet je eens rijden met een DAF CF/XF, daar bedien je de cc vanaf het stuurwiel en kan je de snelheid per kilometer regelen. Op het dashboard zie de ingestelde snelheid en met een druk op de knop rij je 1km harder of zachter. Dat zou ik wel op mijn Fabia willen hebben.
Mijn auto is van 05/2006, als cc ingesteld is op een snelheid, gaat cc in stand-by bij aanraken rem- of koppelingspedaal of als ik schuifschakelaar naar rechts doe tot tegen klikje ,dus auto vertraagt en blijft vertragen zolang ik geen gas geef. Versnelt alleen terug als ik gas geef of op knopje Set+(op hendel richtingaanwijzer) druk en dan versnelt hij tot voorafingestelde snelheid.Druk ik op Set- dan wordt cc op die snelheid ingesteld en houdt dan die snelheid aan. Bij gas geven tot boven ingestelde snelheid komt cc zelfs niet uit stand-by.
Gas bij geven als cc ingesteld is resulteert in een gewone versnelling tot ik gas los en dan zakt snelheid terug tot voorafingestelde snelheid.
CC gaat enkel af als ik schuifschakelaar op hendel helemaal naar rechts doe tot voorbij klikje.
Zo hoort het toch...
Dan moet je eens rijden met een DAF CF/XF, daar bedien je de cc vanaf het stuurwiel en kan je de snelheid per kilometer regelen. Op het dashboard zie de ingestelde snelheid en met een druk op de knop rij je 1km harder of zachter. Dat zou ik wel op mijn Fabia willen hebben.
.........quote]
:24: mooi weer haha!
Nee, ok dat is ook wel zo. Och, ik zou het wel op prijs stellen. Dan heb je even een signaaltje als hij uit gaat en aan staat. Kun je even in de gaten houden als hij aan staat.
Verder moet je gewoon opletten. Als je je voet niet op het gas hebt, dan heb je meestal je CC aan
Of je Skoda is op hol geslagen... ook spannend.
Iemand die zowel een DAF als een SKODA rijdt! :530:
Mijn CC heeft ook een lampje, vind het nou ook weer niet zo'n heel nuttige aanvulling. Als ik met m'n van het gaspedaal af door blijf rijden, weet ik toch dat hij aan is? Of is het voor mensen die na enige tijd vergeten waar ze mee bezig zijn.
De CC gaat automatisch uit als rem of koppeling worden ingedrukt, gas bijgeven kan altijd. Als regelmatige CC en snelweggebruiker weet ik zeker dat de CC nooit meer automatisch begint te regelen als je een constante snelheid aanhoud na het uit (laten) schakelen. Ik heb het knopje van de CC overigens nooit op uit staan.