Rem82sch
Senior Member
Sinds gister heb ik een raar euvel aan m'n O2 v/rs.
Bij stationair (900tpm) draaien van de motor loopt hij niet lekker, je kan het motorgeluid wel een beetje vergelijken met een shopper idee.
Zo van zou ik wel of niet afslaan.
Daarbij geeft hij ook af en toe zelf gas bij.
Onder het rijden merk ik er totaal niks van, geen vermogens verlies of wat dan ook.
(Ik ben geen monteur van beroep)
Ik heb de auto uitgelezen en geeft gèèn foutcodes weer ook niet in de freeze frames.
1. Heb preventief de bougies vervangen, deze
had ik nog liggen platinum bougies warmtegraad 7.
2. Heb gekeken of het vacuüm slangetje van de inlaat nog heel was, kon geen breuk ontdekken.
3. Heb via m'n handscantool naar de live data gekeken.
Naar de luchtmassa meter en hij wisselt van waardes, ik weet wel niet of die waardes kloppen.
Maar dan kan je er toch van uit gaan dat die niet kapot is?
4. Ik heb ook naar de live data gekeken van de Lambda sonde.
Die wisselt ook van waardes.
Hier mag je toch ook vanuit gaan dat hij heel is?
Wie kan mij verder helpen?
Bij stationair (900tpm) draaien van de motor loopt hij niet lekker, je kan het motorgeluid wel een beetje vergelijken met een shopper idee.
Zo van zou ik wel of niet afslaan.
Daarbij geeft hij ook af en toe zelf gas bij.
Onder het rijden merk ik er totaal niks van, geen vermogens verlies of wat dan ook.
(Ik ben geen monteur van beroep)
Ik heb de auto uitgelezen en geeft gèèn foutcodes weer ook niet in de freeze frames.
1. Heb preventief de bougies vervangen, deze
had ik nog liggen platinum bougies warmtegraad 7.
2. Heb gekeken of het vacuüm slangetje van de inlaat nog heel was, kon geen breuk ontdekken.
3. Heb via m'n handscantool naar de live data gekeken.
Naar de luchtmassa meter en hij wisselt van waardes, ik weet wel niet of die waardes kloppen.
Maar dan kan je er toch van uit gaan dat die niet kapot is?
4. Ik heb ook naar de live data gekeken van de Lambda sonde.
Die wisselt ook van waardes.
Hier mag je toch ook vanuit gaan dat hij heel is?
Wie kan mij verder helpen?