Automatische gas geven bij Stationair draaien.

Rem82sch

Senior Member
Sinds gister heb ik een raar euvel aan m'n O2 v/rs.

Bij stationair (900tpm) draaien van de motor loopt hij niet lekker, je kan het motorgeluid wel een beetje vergelijken met een shopper idee.
Zo van zou ik wel of niet afslaan.
Daarbij geeft hij ook af en toe zelf gas bij.
Onder het rijden merk ik er totaal niks van, geen vermogens verlies of wat dan ook.

(Ik ben geen monteur van beroep)

Ik heb de auto uitgelezen en geeft gèèn foutcodes weer ook niet in de freeze frames.

1. Heb preventief de bougies vervangen, deze
had ik nog liggen platinum bougies warmtegraad 7.

2. Heb gekeken of het vacuüm slangetje van de inlaat nog heel was, kon geen breuk ontdekken.

3. Heb via m'n handscantool naar de live data gekeken.
Naar de luchtmassa meter en hij wisselt van waardes, ik weet wel niet of die waardes kloppen.
Maar dan kan je er toch van uit gaan dat die niet kapot is?

4. Ik heb ook naar de live data gekeken van de Lambda sonde.
Die wisselt ook van waardes.
Hier mag je toch ook vanuit gaan dat hij heel is?

Wie kan mij verder helpen?

Joske

Forumguru
Idem hier, alleen nog maar bij het lezen van de topictitel was het eerste waar ik aan dacht de gasklep. Weet eigenlijk niet of die foutcodes genereert, jij idee @turboturbo ?

Desperado

Forumguru
Mijn ervaring is dat LMM en gasklep niet altijd een storing geven in de computer. Zou dis best kunnen.

Joske

Forumguru
het is een 2 liter benzine van 2006 (heb zijn starttopic er eens bijgenomen :D )

dan kan het volgens mij enkel een BWA zijn @Ronnie

Rem82sch

Senior Member
Heren alvast bedankt!
Is het mogelijk om het gaskleppenhuis zelf te reinigen?
@Desperado kan het dan toch nog zijn dat de LMM kapot is? aangezien ik wel wisselende waardes krijg te zien.
Of moet ik dan ervanuit gaan dat hij in orde is.
Zo van hij doet het of niet.
@Ronnie het is inderdaad een benzine met motorcode BWA.

turboturbo

Forumguru