Rem82sch
Senior Member
Ik zou er nog even op terug komen.
Afgelopen weekend kreeg eindelijk een foutmelding in de auto, dus wat gerichter zoeken.
Heb hem direckt uitgelezen, kreeg de volgende foutcode, P1297 met als omschrijving druk verlies tussen turbo en gasklep check DV.
Heb vervolgens een colega geraadpleegd.
En die gaf mij als tip probeer een de slang van de PCV carterventilatie los te gooien en waar die op aangesloten is af te doppen.
Vervolgens ook gedaan.
Foutcode gewist, test rondje gereden en geen foutmeldingen meer en de auto loopt weer als voorheen.
Dus nu heb ik het idee dat m'n PCV kapot is en niet m'n DV zonder de DV gecheckt te hebben.
Kan dit kloppen of ligt het dan toch aan de DV
Nu heb ik ook nog het net af gestruimd, en kan ik natuurlijk de zelfde PCV er weer opzetten.
Maar er bestaat ook een zogenaamde PCV fix, die precies het zelfde is dat wat ik nu tijdelijk heb gemaakt.
Wat bevelen jullie mij aan?
Afgelopen weekend kreeg eindelijk een foutmelding in de auto, dus wat gerichter zoeken.
Heb hem direckt uitgelezen, kreeg de volgende foutcode, P1297 met als omschrijving druk verlies tussen turbo en gasklep check DV.
Heb vervolgens een colega geraadpleegd.
En die gaf mij als tip probeer een de slang van de PCV carterventilatie los te gooien en waar die op aangesloten is af te doppen.
Vervolgens ook gedaan.
Foutcode gewist, test rondje gereden en geen foutmeldingen meer en de auto loopt weer als voorheen.
Dus nu heb ik het idee dat m'n PCV kapot is en niet m'n DV zonder de DV gecheckt te hebben.
Kan dit kloppen of ligt het dan toch aan de DV
Nu heb ik ook nog het net af gestruimd, en kan ik natuurlijk de zelfde PCV er weer opzetten.
Maar er bestaat ook een zogenaamde PCV fix, die precies het zelfde is dat wat ik nu tijdelijk heb gemaakt.
Wat bevelen jullie mij aan?