automatsche verlichting skoda superb

Michel

Forumguru
Als je oplet dan kun je het ook zien bij het inschakelen van de knipperlichten bij een Audi: de dagrijverlichting wordt dan ook gedimt aan de desbetreffende kant.

Dan moet je wel heel goed opletten, want de gemiddelde Audi rijder geeft voor mijn gevoel vrijwel nooit richting aan. Richtingaanwijzers schijnen nogal een dure optie te zijn bij Audi :)
 

coolrunnings

Actief lid
Dan moet je wel heel goed opletten, want de gemiddelde Audi rijder geeft voor mijn gevoel vrijwel nooit richting aan. Richtingaanwijzers schijnen nogal een dure optie te zijn bij Audi :)

Dat is niet alleen bij Audi, maar bij de meeste duurdere merken. Hetzelfde geldt voor een carkit, die is meestal ook niet aanwezig in de dure merken.
 

adjego

Actief lid
Idd, zag laatst een Maserati Quattroporte rijden, en de bestuurder was niet handsfree aan het bellen...:uitlachen:
 

Giant

Forumguru
Dagrijverlichting voor-achter geen verlichting

Opvallend dat het volgende in het hele draadje niet aan bod komt. Als de verlichting achter niet brandt dan valt het beter op wanneer iemand voor je remt. Simpelweg omdat het contrast groter is van geen verlichting naar remverlichting vergeleken met achter verlichting al aan en remverlichting er overheen. Dit is precies de reden waarom ik toen ik nog dagelijks in de file stond mijn verlichting uitschakelde als ik in de rij moest aanschuiven. Nu heb ik gelukkig dagrijverlichting en hoef ik daar niet meer aan te denken. Ik kan me overigens geen andere reden bedenken waarom de meeste (zo niet alle?) auto merken het zo geschakeld hebben.
 

michelover

Forumguru
Toch vreemd dat bij Erwin de achterlichten niet branden i.s.m de dagrijverlichting. Bij mij gaan ook de achterlichten namelijk aan en ik heb niets laten veranderen bij de dealer. Is dit weer zo'n typisch geval van elk modeljaar wat anders verzinnen? En we mogen toch aannemen dat het volgens de wet is toe gestaan, anders zouden de auto's nooit goedgekeurd zijn voor de nederlandse wegen. Of heeft iemand al een bon gehad? Maakt voor mij toch niet zoveel uit want ik heb de verlichting altijd op de "auto" stand staan. Ben er namelijk wel al lang achter dat de mede weggebruikers je eerder zien met als zonder verlichting zeker met een zwarte wagen.(fietsers en voetgangers uitgezonderd)
 
Dat is niet alleen bij Audi, maar bij de meeste duurdere merken. Hetzelfde geldt voor een carkit, die is meestal ook niet aanwezig in de dure merken.

We zijn toch niet jalours op de mensen met een groter lease-budget? Iedereen over één kam scheren, laat dan maar aan onze Linkse en rechtse politiek over.
 

michelover

Forumguru
Moet zeggen dat meer dealers dat dan doen heb namelijk al meerdere Superbs gezien met voor en achter de verlichting aan.
 

michelover

Forumguru
Lijkt mij dat er geen standje op de wagen zit wat en je DRL verlichting en de achterlichten laat branden. "0" Is namelijk de stand waarin de DRL aan gaan. De volgende stand is "auto" en dan gaan op de snelweg automatisch bij 140 de lichten aan en ja dat reden ze zeker wel.
 
Welke standen heb je nu precies? Ik heb mijn auto nog niet geleverd gekregen maar vraag het me nu wel af. Ik heb xenon lampen.

0 - DRL aan?
Auto - Met lichtsensor en ik lees net boven de 140 ook de lampen? Handig dat je kan zijn dat iemand boven de 140km rijd.
Stads -
Dim -
Hoog -

Hoe zit het verder met de instapverlichting of de Coming/Leaving home functie. Weet iemand hoe je de xenon koplampen kan sproeien? of gaat dit ook automatisch?
 

jalex_h

Forumguru
Je rijtje klopt voor de draaistanden. Trek je de schakelaar 1 klik uit, dan gaan aan de voorkant je mistlampen branden. Nog een klikje verder uit trekken en ook achter gaat de mistlamp branden.
Coming/Leaving home werkt alleen in de automatische stand en wordt door de afstandsbediening geactiveerd. In het mdf kun je de tijdsduur instellen.
De instapverlichting gaat branden bij het ontgrendelen van de auto en schakeld vervolgens na het starten van de motor (of een zekere tijd) uit.
Idem gaan ze aan bij het openen van een deur en weer uit bij het vergrendelen (of een zekere tijd).
De xenon lampen worden gelijktijdig met de 1e, 5e, 10e etc sproeibeurt (gerekend vanaf starten motor) van de voorruit bespoten.

Auto - Met lichtsensor en ik lees net boven de 140 ook de lampen? Handig dat je kan zijn dat iemand boven de 140km rijd.

Mwah, loopt wel los hoor. Er zijn er zat die ze, ondanks de 'auto'-stand toch handmatig op dimlicht zetten. Doe ik zelf ook wel eens, omdat imho met name in schemerachtige omstandigheden het mij te lang duurt voordat de dimlichten aanfloepen. En ook vaak als ik met de caravan rij. En dan rij ik zeker geen 140 :grin:.
Overigens, ook als ze de schakelaar op dimlicht staat, gaan de lampen uit als je de sleutel eruit trekt.
 

coolrunnings

Actief lid
We zijn toch niet jalours op de mensen met een groter lease-budget? Iedereen over één kam scheren, laat dan maar aan onze Linkse en rechtse politiek over.

Ben zeker niet jaloers, maar het valt me wel op dat als er in een duurdere auto gebeld wordt, dit MEESTAL zonder carkit gebeurt.
 
Bovenaan Onderaan