AutoWeek Tevredenheids Trofee 2010

EdK

Forumguru
Hemi24, ga je dan van het gegeven uit dat we allen in een leasewagen rijden en op die basis beoordelen ?
Want dan kan ik een heel eind in je stelling meegaan !

Maar zodra we allen praten over een eigen PRIVE wagen zal de beoordeling voor grootste deel liggen wat de persoon kan en wil neerleggen aan financien bij de desbetreffende dealer !
Maw wat kun je je aan de hand van je salaris veroorloven !
 

vincefra

Actief lid
Lease budget is onderdeel van salaris. Vraag dat maar aan elke boekhouder of werkgever.
Het argument gaat niet op. Op het einde van de rit spreken we allemaal over een budget ... en dat is geen verschil tussen lease en privé ...

Het belangrijkste verschil is dat bij lease wagen een deel van de erantwoordelijkheid van die centen niet bij de bestuurder ligt daar bij privé elke kilomter, elke reparatie, ... Sterk voelbaar is.
 

RogerS

Forumguru
Op het Peugeot 407 forum wordt ook druk hierover gepraat (Peugeot's staan wel heel erg slecht).

Ik denk inderdaad dat ook het type rijder van belang is. Kijk maar naar het verschil in uitslag van de Volkswagen Golf Plus (19) en de Volkswagen Golf (60). Zit daar nu technisch zoveel verschil in dat het meer dan 41 plaatsen kan rechtvaardigen...
 

sitechris

Donateur
Ik denk inderdaad dat ook het type rijder van belang is. Kijk maar naar het verschil in uitslag van de Volkswagen Golf Plus (19) en de Volkswagen Golf (60). Zit daar nu technisch zoveel verschil in dat het meer dan 41 plaatsen kan rechtvaardigen...

Treffend voorbeeld. In de Golf Plus vinden we wrsnl de wat oudere chauffeur die wat andere (ik denk minder zware) eisen stelt aan zijn auto als de Golf rijder die kilometers vreet met zijn TDI-tje. Maar de techniek is gewoon hetzelfde.
 

corsaar

Senior Member
@rogerS Op het Peugeot 407 forum wordt ook druk hierover gepraat (Peugeot's staan wel heel erg slecht).



Dus alleen de winnaar is blij met de uitslag van deze test.
 

Captain Hook

Forumguru
Interessant punt stip je aan, Sitechris.

Hoe het komt dat dezelfde (technische) auto een andere waardering krijgt? Je vermoedt doordat de chauffeur 'rustiger' omgaat met de auto...?

Als dat idd zo is, heeft dat blijkbaar gevolgen voor de betrouwbaarheid c.q. storingsgevoeligheid van de auto. M.a.w. als iemand beschaafder omgaat met z'n automobiel (zelf betaald i.t.t. betaald door de leasemij) komt die bestuurder minder vaak bij de garage met problemen c.q. blaast niet zo hoog v.d. toren als er iets is met z'n auto...

Zo zie je maar, alles heeft twee kanten. :koffie:
 

LenK

Forumguru
VW betreft Golf - Golf Plus moet je wel ff inzoemen op de details, dan zie je dat de verschillende score echt niks met de mogelijke berijders te maken heeft maar met de auto zelf.

De Golf bijvoorbeeld scoort beter op rij-eigenschappen en de Plus op ruimte, comfort, bijzonderheid model. Lijkt me logisch. Zo zijn er nog legio verklaarbaar verschillende waarderingen, die niks met het mogelijke publiek te maken hebben.

En de Golf verspeelt ook punten tov de Plus bij storingen.
En de score onder storingen lijkt me toch objectief er van uitgaande dat de test naar waarheid ingevuld is.

Ik vind het echt niet slecht zo'n enquete omdat er heel veel details in zitten, die in normale autotesten niet te vinden zijn en je in een proefrit nooit kunt constateren.
 
Bovenaan Onderaan