Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Kinderarbeid is duidelijk nog niet verdwenen uit Europa :nono::nono:
En den ouwe maar foto's trekken .... lastig werk wss en maar zeggen hoe graag de kleine het wel doet .... :pieker:

:D:D:D

leon-cupra

Forumguru
@EdK , t was maar een kluchtje ze.

Uiteraard dat het goed is dat zijn zoon graag meehelpt. Maar het feit dat hij nu mee helpt wilt niet zeggen dat hij twee rechtse handen zal hebben of binnen een paar jaar nog even graag zal helpen of werken. Voor die kleine is dat nu spelen met de papa. Zijne zoon ziet dat niet aan als werken. Wacht tot hij beseft wat werken is ... dan haken er veel af :pardon:

JeSko

Forumguru
Ja hoor @Chrisjemol , vlekken zijn nagenoeg helemaal weg dankzij het gebruik van degelijke droogdoeken :jaja: volgende keer nog eens oppoetsen en drogen, heb ze deze keer vluchtig gepoetst. Ik denk dat ik ze nog strakker krijg.

20200824_082909_copy_1612x1209.jpg 20200824_082903_copy_1612x1209.jpg

Kanerr

Forumguru
Netjes, de kieren geven mij het meeste voldoening tijdens het wassen :)

1 tip: Leg nooit je doeken op de grond. Je neemt zo oude bladeren en/of zand mee wat op de grond ligt en krast ermee je auto :(

Altijd aan een droogrek of ergens waar er geen zand komt

JeSko

Forumguru
Klopt @Kanerr , normaal hang ik ze weg hoor maar hierna heb ik ze uiteraard niet meer gebruikt, ze lagen daar omdat ik klaar was en ze zijn inmiddels zonder wasverzachter en apart uitgewassen :) of mag je ze nooit op de grond leggen? Omdat er altijd wat kan blijven zitten zelfs na wassen?

leon-cupra

Forumguru
Zie naar de vloer, hoop vuil erop. Als dat in je doeken terecht komt ... :nono:
20200823_104957_copy_1612x2149-jpg.83603

leon-cupra

Forumguru
Kanerr bedoelde gewoon dat je best nooit een doek op de grond ligt. Hij was wss in de veronderstelling dat je ze erachter ging gebruiken.
En moest je ze idd nog gebruiken, zie je duidelijk op de foto hoeveel vuil er op de vloer ligt dat in je doeken terecht kan komen.
En mijn reactie was ook op jouw vraag naar kanerr toe ;)

Canon-Eye

Forumguru
Hou een opklap-kampeertafeltje bij de hand als "aflegplek" voor zaken die je even kwijt moet.
Hoef je ook minder diep te bukken... ;)

leon-cupra

Forumguru
De washmitt leg ik ook nooit op de grond. Je wilt idd niet dat er zand tussen komt te zitten.

Gebruik je trouwens ook de 2-emmer methode?

leon-cupra

Forumguru
Bwaaa hij kan zijn zoon gebruiken als "aflegplek".
"Jongen, hou eens even vast" "jongen, geef de droogdoek even" .... hoe gemakkelijk kan je zijn ? :D
Dan leert die jongen tenminste werken :D

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Neen, ik heb wel één emmer voor de velgen, en één voor de auto, wat ik doe is eerst de auto met HD afspuiten, zodat het grootste vuil al weg is, daarna zeep ik de auto compleet in met de foamgun, dat laat ik zo'n 10tal minuutjes werken, daarna spoel ik de auto nogmaals af met de HD, nu is de auto eigenlijk al heel proper, daarna ga ik met de foamgun nog een laatste maal over de auto, en was ik de auto met 3-4 washandschoen, voorkant, zijkanten x2 en achterkant + dak, deze washandschoen gaat na gebruik meteen weg, nieuwe handschoen gaat dan in de emmer voor het volgende paneel, zo zit er nooit de minste vervuiling in de emmer.

Onderstaande Youtuber heeft mij hiertoe aangezet :)

leon-cupra

Forumguru
Mooie manier van werken. Maar dan moet je wel met foam werken.
2emmer methode bestaat erin dat je 1 emmer gebruikt voor te wassen en 1 voor je washmitt te spoelen. Dus je zit ook nooit met een vuile washmitt in je propere emmer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan