joergarms
Senior Member
Vandaag onze Fabia weggebracht voor een gewone jaarbeurt, de teller staat op 90.000.
Er waren geen bijzonderheden te melden bij het brengen, behalve het geklapper van de ophanging, maar dat is bekend.
Krijg ik zojuist toch een minder leuk telefoontje van de dealer,
de distributieriem moet vervangen worden, terwijl een paar maanden geleden werd gezegd dat die pas bij 120.000 moest. Kosten incl. waterpomp, 575 euro.
Er schijnt een slang van de airco lek te zijn, kosten 700euro!!
Een reactiestang vertoont speling, ongeveer 50 euro.
De rubbers naderen hun einde, ik geloof ook nog eens 200 euro.
Remvloeistof vervangen, 44 euro.
Voorlopig gezegd dat ze alleen de beurt hoeven uit te voeren incl het vervangen van de achterruitenwisser.
Ben even aan het bellen geweest, de verkopende dealer wist me te vertellen dat zij eigenlijk nooit gelijktijdig de waterpomp vervangen, aangezien die lang niet zo vaak lek gaan als gezegd wordt. Dat scheel weer 110 euro.
Die slang van de airco wil ik eerst zelf zien, en daarna door een Boschairco-firma laten beoordelen.
De rubbers laat ik mooi nog even zitten en de reactiestang komt volgend jaar tijdens de apk wel aan bod.
Ik ben eventjes een beetje teleurgesteld, auto rijden kost geld, dat weet ik, daar hoor je me niet over.
Maar een auto van 2006 met 90.000 op de teller, en dan ineens zulke totaalprijzen, daar schrik je wel even van.
Wat zijn jullie ervaringen omtrent de distributieriem; bijvoorbeeld door een onafhankelijk bedrijf en bij welke kmstand?
En sinds wanneer kost een slang van de airco 700euro incl. arbeidsloon?
Al met al heb ik even mijn vraagtekens bij deze auto, en vooral of ik er nog veel langer mee blijf rijden.
Dan toch maar weer een Japanner kopen.
Er waren geen bijzonderheden te melden bij het brengen, behalve het geklapper van de ophanging, maar dat is bekend.
Krijg ik zojuist toch een minder leuk telefoontje van de dealer,
de distributieriem moet vervangen worden, terwijl een paar maanden geleden werd gezegd dat die pas bij 120.000 moest. Kosten incl. waterpomp, 575 euro.
Er schijnt een slang van de airco lek te zijn, kosten 700euro!!
Een reactiestang vertoont speling, ongeveer 50 euro.
De rubbers naderen hun einde, ik geloof ook nog eens 200 euro.
Remvloeistof vervangen, 44 euro.
Voorlopig gezegd dat ze alleen de beurt hoeven uit te voeren incl het vervangen van de achterruitenwisser.
Ben even aan het bellen geweest, de verkopende dealer wist me te vertellen dat zij eigenlijk nooit gelijktijdig de waterpomp vervangen, aangezien die lang niet zo vaak lek gaan als gezegd wordt. Dat scheel weer 110 euro.
Die slang van de airco wil ik eerst zelf zien, en daarna door een Boschairco-firma laten beoordelen.
De rubbers laat ik mooi nog even zitten en de reactiestang komt volgend jaar tijdens de apk wel aan bod.
Ik ben eventjes een beetje teleurgesteld, auto rijden kost geld, dat weet ik, daar hoor je me niet over.
Maar een auto van 2006 met 90.000 op de teller, en dan ineens zulke totaalprijzen, daar schrik je wel even van.
Wat zijn jullie ervaringen omtrent de distributieriem; bijvoorbeeld door een onafhankelijk bedrijf en bij welke kmstand?
En sinds wanneer kost een slang van de airco 700euro incl. arbeidsloon?
Al met al heb ik even mijn vraagtekens bij deze auto, en vooral of ik er nog veel langer mee blijf rijden.
Dan toch maar weer een Japanner kopen.