Baalmomentje

joergarms

Senior Member
Afgelopen dinsdag de auto weggebracht, distributierriem, waterpomp en reactiestang zijn netjes vervangen.
Nu kan ik er weer eventjes tegenaan wat dat betreft. Nu nog te doen is de airco-leiding, ook weer een leuk verhaal, maarja.

Wat de dealer betreft, daar zal ik niet snel meer naar binnen lopen. Uiteindelijk word mij door een verkoper verteld dat ik van de mobiliteitsgarantie niet al teveel moet verwachten. Een andere collega sprak dat later weer tegen, m.a.w. ze zijn er zelf ook niet echt over uit. Maar op mijn reactie dat de klant die garantie gewoon zelf betaald door de beurten bij de dealer uit te laten voeren, kwam een onduidelijke tegenreactie. Iets in de zin van; ik weet niet of ergens anders het onderhoud goedkoper is.
Ik weet dat uit ervaring dus wel, met als gevolg dat ik voortaan zelf bepaal waar ik de beurt laat uitvoeren. Dan maar geen mobiliteitsgarantie. Een abonnement van Route mobiel of de ANWB bieden hetzelfde, en kosten niks meer.
 

joergarms

Senior Member
Ik hou er niet van om dealers e.d. zwart te maken, maar ik vond het met deze waslijst aan problemen toch wel de moeite waard.
Het gaat om Hegeman Arnhem, een dealer waar ik tot de voorlaatste keer een goed gevoel bij had, maar waar ik na de laatste keer toch sterk de indruk kreeg dat het kerstpakket nog verdiend moest worden.
Ik zal het lijstje met door hun gevonden punten eens opsommen;
-koplampen zouden verblindend zijn, (vorig jaar bij deze dealer apk gekeurd inclusief deze lampen, niks aan gewijzigd nadien(
-accu is 75%, daar zou ik problemen mee krijgen deze winter. (Auto start als geen andere)
-draagarmrubbers slecht, (dinsdag bij de andere garage onder de auto gestaan, rubbers zijn niet eens gescheurd)
-luchtfilterhuis zit scheef?? 20euro om deze recht te zetten, (huis staat niet anders dan normaal)
-lekkage op druksensor aircosysteem.
-totale leiding airco vanaf de radiateur tot aan het schutbord lek. 700 euro.
-reactiestangen met speling.

En dan nog wat klein spul. AL met al een leuk lijstje, die als ik alles had laten doen, de gewone beurt met nog eens 1800euro zo verhogen.
 

Mark

Banned
Die dealer wilt degelijk dit jaar nog zijn vooropgestelde inkomsten behalen, te gek voor woorden eigenlijk.
 

piair1982

Forumguru
Typisch, ik heb nog nooit problemen gehad met Hegeman arnhem...

Ze zullen wel advies uitgebracht hebben, maar geen verplichting opgelegd lijkt me.

Als dat wel zo zou zijn, dan zijn ze in een klap 6 klanten kwijt, inclusief mij.
 

Bosi

Lid
Ken het tot aan de eerste 4.5 jaar geen enkel probleem met de dealer daarna wil men alleen maar, niet bestaande problemen verhelpen en voor de werkelijke problemen zo ongeveer de hoofdprijs vragen.
Waardeloze of onzinnege adviezen en vooral bangmakerij omdat mijn fabje (1.4 TDI) de 2 ton is gepasseerd.
Ook Hegeman maar dan Nijmegen
 

joergarms

Senior Member
@Piair. niets werd mij opgelegd. Het blijft altijd mijn eigen keuze om iets te laten doen of niet. Maar ik kreeg heel sterk het gevoel dat, omdat ik per jaar niet meer dan een standaardbeurtje, er nu echt gezocht werd naar dingen die de klant ernstig genoeg zou vinden om te laten doen.
Het jammere voor de dealer is dan, dat ik meer dan technisch genoeg aangelegd ben, om daarvan niet ondersteboven te raken.
Hoe dan ook, bij Hegeman zal ik niet snel meer binnenlopen. Jammer, want ik had er een goed gevoel bij.
Maar ik denk dat sowieso in de toekomst geldt, dat ik onderhoud of bij de allrounder laat doen, of zelf ga doen.
 
als je technisch zo goed aangelegd bent waarom vervang je de distributieriem, waterpomp en aircoleiding dan niet zelf.
draagarmrubbers is ook een werkje van max 1,5 uur
????
rens
 

joergarms

Senior Member
Omdat ik zelf geen brug en ladingen gereedschap tot mijn beschikking heb. EN al zou ik met het gereedschap dat ik wel heb, de klus kunnen klaren, ik ga geen uren op de grond liggen.
 

sitechris

Donateur
Hegeman begint echt epic fail te worden. Zie ook reacties hegeman topic. Was er hier trouwens niet ook een hegeman lid die meeleest? Mss worden ze eens wakker daar?
 

joergarms

Senior Member
Tsja, als je zo alles een beetje op een rijtje zet, dan wordt het toch inderdaad een twijfelachtige firma.
Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik de andere topics erover niet gelezen heb.
Maar ik krijg wel sterk de indruk dat ik niet de enige op dit forum ben, die mijn twijfels heeft bij de werkwijze.

Of er nog een iemand meeleest weet ik niet, de jongen die tot voor niet zo lang terug achter de balie zat, Michiel geloof ik, die werkt er niet meer.
 

joergarms

Senior Member
Ik heb m in ieder geval de laatste keren niet gezien, maar ik kan t mis hebben. Sowieso is 1 van de verkopers die 6 huizen bij mij vandaan woont, daar niet meer werkzaam.
 

Peter_Octavia

Forumguru
Hegeman Arnhem is ook mijn dealer. Zijn toch geen leuke verhalen die je hier dan leest.

Met Michiel heb ik veel contact gehad. Goede gast. Laatste contact dateert van eind oktober. Jammer als hij weg zou zijn.
Het is ze ook een beetje boven de pet gegroeid met de Greenlines. Gewoon te druk met te weinig mensen. Als ik niet lieg zijn ze van ca. 200 nieuwe auto's per jaar naar 600 nieuwe auto's gegaan. Dat kan ook niet goed gaan. Heb ik zelf ook gemerkt.

Bij elke dealer is wel wat... bij mijn vorige auto O2 zat ik bij Vruggink in Halle. Ze gaven aan bij een beurt dat de remschoenen vervangen moesten worden. Ik zei gaat er dan geen lampje branden op het dashboard? Ja. was het antwoord en vervolgens heb ik nog dik 10.000 km door kunnen rijden. Voor de aankoop van de F2 greenline ook hier eerst geweest, echter kreeg naar mijn gevoel niet genoeg inruil en/of korting. Vervolgens Hegeman bezocht en die bevestigde mijn gevoel en dit ook doorgespeeld. Moest ik hem daar maar bestellen was het antwoord heel bot. Dat dus ook gedaan.
 

Cordoba

Forumguru
@Peter Octavia: een inruilprijs zegt niet alles, en soms heeft een garage een hele goede reden om een lage inruilprijs te geven. Ik heb het zelf ooit gehad toen ik voor mijn Ibiza wat anders ging zoeken. De verkoper vertelde me ronduit, dat ie mijn auto liever niet had, omdat ie al twee minder mooie maar vergelijkbare Ibiza in zijn showroom had staan, die ie eerst kwijt wilde. Daar wordt je niet blij van, maar het is gelijk duidelijk dat de inruilprijs lager is dan normaal en waarom. Vandaar dat ik voor een verkoper die zo'n verhaal gewoon duidelijk en rechttoe rechtaan vertelt, daar heb ik respect voor, dat betekent ook dat je later eventueel wel opnieuw bij zo'n garage binnenstapt.

Daarnaast kan er fors verschil zijn in de service tussen dealers, waardoor uiteindelijk die hoge inruilprijs, soms terug betaald.
 
Bovenaan Onderaan