Iemand al een T5 aangeraden ipv een O2?
Als de wagen al vol zit met vakantiemeuk zonder kind en hond, voorzie dat de kano vakantie's zonder kind, vrouw en hond gaan worden. Of neem je ook een oppas mee voor de hond en kind?
Ik zit al met 3 volwassenen en 1 kind (strax 2)te denken over een koffer op het fietsrek (O2 HB), dus ik zou wel graag strx een foto willen zien de dag van vertrek.
Het heeft even geduurd omdat ik telkens aan het begin en het einde van een vakantie vergat een foto te maken van de gepakte en bezakte O2, maar bij deze:
Overigens heb ik wel hulpveren laten plaatsen, want de achterzijde hing toch wel erg ver naar beneden als de hele auto beladen was. Dat gaf nog wel eens krakende veren en veren die tot aan de aanslag ingedrukt werden als we over een verkeersdrempel reden.
De achterbak is inmiddels van een vertikaal tussenschot in het midden voorzien, waardoor de hond meer hoofdruimte heeft dan in een bench, en we de andere helft van de achterbak nu ook echt vol kunnen benutten voor bagage.
In de Thule backup bak op de trekhaak zitten vooral lichte spullen of zaken die elders niet goed pasten, zoals een plastik babybadje, babystoel, onze opvouwbare kampeerstoeltjes.
Op het dak zitten twee kajaks met daarin waterdichte tassen van 100L elk met onze kano-uitrusting. Daarnaast op het dak een Hapro dakkoffer die voorin enkele tassen met babykleertjes, eigen kleren, een grote tent e.d. heeft en achterin lichtere zaken zoals zelfopblaasbare matjes en slaapzakken.
De achterbank is buiten het babystoeltje voorzien van tassen met o.a. eten voor onderweg, mijn fotospullen en andere electronica en dingen die we onderweg voor baby en hond nodig kunnen hebben. Tussen achterbank en voorstoelen is nog een jaarvoorraad Sloveense ijsthee te zien, maar daar heb ik ook de tentstokken, een zware zak met haringen, hamer, bijl, zaag en andere zware zaken geladen... :-)
Achterin de achterbak zijn onze kookspullen, hondenvoer, koelboxen, opvouwbare tafeltjes, een grote zak hondenvoer en een tas met dekentjes, handdoeken, voerbakken en wat dies meer zij voor de hond geladen.
Bij deze belading is 140km/h op de snelweg prima te doen (1 op 10 verbruik, benzine: 2.0FSI motor), hebben we op de bergweggetjes met haarspeldbochten en de onverharde wegen om bij de rivier te komen geen gedoe met aanhangwagens, is de hond uit de achterbak te halen door de bout van de Thule backup bak los te draaien en de bak op de grond te laten steunen en past al onze zooi met nog genoeg ruimte over om 30+ flessen Sloveense ijsthee terug te nemen naar NL.