Semmie
Nieuw lid
Is er iemand die ervaring heeft met een bagagerek in zijn of haar Superb Combi III? Ik heb bij mijn leaseauto een bagagerek als accessoire besteld. Bij aflevering van de auto (vorige week) gaf de dealer aan dat het rek al gemonteerd was. Eenmaal thuis wilde ik het rek verwijderen want ik gebruik het alleen maar tijdens vakanties. Toen bleek tot mijn grote verbazing dat er helemaal geen bevestigingspunten zijn voor dit rek. De dienstdoende monteur heeft simpelweg twee gaten in de zijwanden van de kofferbak geboord en twee gaten in de dakbekleding(!). Vervolgens is het rek met bouten aan de zijwanden van de kofferbak vastgezet en aan de dakbekleding. Dat laatste is gebeurd door de dakbekleding los te trekken en een moer tussen het dak en de bekleding te schuiven waarna vervolgens de bout erin is geschroefd. Ik zit nu dus met twee ontsierende gaten en een hoop deuken/vouwen in mijn dakbekleding en een bagagerek dat feitelijk onbruikbaar is. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik dit zelf elke keer ga herhalen als ik op vakantie ga?!? Een van de moeren is trouwens over de binnekant van de dakbekleding naar achteren gegleden en ligt nu ergens op een voor mij onbereikbare plaats te rammelen.
In een reactie geeft de dealer aan dat er helaas geen bevestigingspunten in de Superb zitten maar dat het rek volgens fabrieksvoorschriften is gemonteerd. Dat lijkt me erg sterk en sowieso in tegenspraak met elkaar. Die bevestigingspunten zaten wel in mijn vorige Skoda (Octavia) en niet voor niets. Ik neem dan ook geen genoegen hiermee.
Ben benieuwd of iemand anders iets soortgelijks heeft meegemaakt? Ik vergelijk het maar een beetje met het ophangen van een lamp aan de gordijnen, dan kan ik er nog een beetje om lachen
In een reactie geeft de dealer aan dat er helaas geen bevestigingspunten in de Superb zitten maar dat het rek volgens fabrieksvoorschriften is gemonteerd. Dat lijkt me erg sterk en sowieso in tegenspraak met elkaar. Die bevestigingspunten zaten wel in mijn vorige Skoda (Octavia) en niet voor niets. Ik neem dan ook geen genoegen hiermee.
Ben benieuwd of iemand anders iets soortgelijks heeft meegemaakt? Ik vergelijk het maar een beetje met het ophangen van een lamp aan de gordijnen, dan kan ik er nog een beetje om lachen
Laatst bewerkt: