Bagger geluid in Octavia

subdivision

Forumguru
Vandaag weer even bezig geweest met de audio.
Andere versterker geplaatst, al wel iets beter.

Maar nu kwam ik laatst een foto tegen van een deurpaneel van volgens mij een rs, waar aan de voorkant ook ruimte was voor een speaker.

heeft iemand hier misschien meer info over ???

roeland

Senior Member
Dat is een optie geweest waar je 4 speakers extra kon krijgen\bestellen een midrange kreeg je er dan bij in alle 4 de deuren.

Kon ook bij de andere modellen besteld worden maar het meest zie je ze ind terug bij de RS

roeland

Senior Member
moet je gaten in de deurpanelen maken enz enz, dan kun je net zo goed zelf daar een speaker plaatssen

Wesly

Senior Member
Ik zou voor een setje van Focal gaan. Dan kan je op het filter ook instellingen doen voor als de mid's een beetje rottig geplaatst zijn tov de tweeters

subdivision

Forumguru
Ow, over welke hebben we het dan ?..

Maar als ik mid speakers zou kunnen plaatsen met een 3 weg filter dan zijn 20 slaglaagjes wel weer lekker..

Iemand een idee of die roosters ook los te bestellen zijn, of iemand met die optie in de auto die wat duidelijke foto's zou willen maken??

Wesly

Senior Member
Ik zou gewoon even hier rondneuzen :)

www.focal.com

Ik zie dat ze nu ook amps hebben en je kan er wel vanuit gaan dat die combi met hun eigen amp zeker geen verkeerde is, ze maken nu eenmaal 1 van de beste luidsprekers ter wereld ( focal Utopia) :) :)

subdivision

Forumguru
Klopt, maar de mtx die ik nu heb voldoet meer als goed, heb er ook 3 in mijn andere auto liggen die oa op gz en dls speelt/..

Heb al iets gevonde op internet, en denk dat ik me er een keer toe ga zetten zelf roosters te maken waar ik middentoners kwijt kan, en mijn deuren flink ontdreunen

Wesly

Senior Member
Klopt, maar de mtx die ik nu heb voldoet meer als goed, heb er ook 3 in mijn andere auto liggen die oa op gz en dls speelt/..

Heb al iets gevonde op internet, en denk dat ik me er een keer toe ga zetten zelf roosters te maken waar ik middentoners kwijt kan, en mijn deuren flink ontdreunen
Jij bent meer van het Amerikaanse spul als ik het zo zie ;)

Rem82sch

Senior Member
Vandaag weer even bezig geweest met de audio.
Andere versterker geplaatst, al wel iets beter.

Maar nu kwam ik laatst een foto tegen van een deurpaneel van volgens mij een rs, waar aan de voorkant ook ruimte was voor een speaker.

heeft iemand hier misschien meer info over ???
image.jpg
Dit krijg je als je de deurpaneel verwijderd.
De andere 2 speakers zitten in het paneel zelf verwerkt.
Totaal heb ik drie speakers per deur in m'n RS.
(Het audio paket van Skoda)

Wesly

Senior Member
Dan neem ik aan dat het een 3-weg is, dus mid en hoog in het paneel en de low in de deur. Dan is het simpelweg dus een paneeltje van een RS plaatsen in een gewone en dan een mooi 3-wegje van focal erin hangen met het filtertje juist afgesteld :)

subdivision

Forumguru
Idd dat is hem..

Nu alleen nog een setje zien te vinden, misschien is ook alleen het paneel waar de speakerrooster inzit los te krijgen..

Iemand een idee waar ik dat zou kunnen vinden of heeft iemand 2 panelen liggen?

Bakkertje

Forumguru
Ik ben ook ooit naar die panelen opzoek geweest, maar nooit kunnen vinden.
Wellicht een domme / rare vraag, maar kom je met de toonregeling van de Kenwood niet in de buurt van wat je mooi vind?
In mijn O2 is na de diefstal van de Columbus een JVC HU geplaatst en daarmee kon ik het best aardig regelen met een (volgens mij 7) bands equalizer.

Je zou natuurlijk ook de tweeters kunnen vervangen voor een opbouwmodel en verplaatsen..

Ow en de tweeters achterin even loskoppelen, die zitten zo'n beetje naast je oor als je wat langer bent..

subdivision

Forumguru
Opzicht wel een optie , maar vind het juist ook mooi als alles op de OEM plekken weg gewerkt is.

Wil gaan proberen zelf middentoon speakers te plaatsen , alleen om er nu de bijgeleverde speakerroosters op te zetten , weet niet of dat mooi is.

Ik heb ontdreunings matten binnen, dit weekend maar is kijken of ik die er tegen aan kan kaken en wat daar de resultaten van zijn ..

Ook de dealer maar is bellen of die niet aan losse roosters kan komen ...

subdivision

Forumguru
Heb nu 10 cm middentoon speakers in de panelen erbij gemaakt en 3 weg filters geplaatst.
Klinkt al een heel stuk beter,
Ook ben ik begonnen met ontdreunen van de deuren en panelen, alleen had ik niet genoeg dus moet nog een keer 2 rollen bij halen.
Hier wat foto's, ik wil nog wel iets verzinnen op de roosters, maar misschien zondag of maandag een dikke update en dan zal dat zeker gaan veranderen

Wesly

Senior Member
Heb nu 10 cm middentoon speakers in de panelen erbij gemaakt en 3 weg filters geplaatst.
Klinkt al een heel stuk beter,
Ook ben ik begonnen met ontdreunen van de deuren en panelen, alleen had ik niet genoeg dus moet nog een keer 2 rollen bij halen.
Hier wat foto's, ik wil nog wel iets verzinnen op de roosters, maar misschien zondag of maandag een dikke update en dan zal dat zeker gaan veranderen

Zie ik nu speakers en een filter van Magnat?

Bovenaan Onderaan