En inderdaad een grote pijl met de draairichting, makkelijker kan Continental het niet maken.
En ook nog even gechekt met de banden die voor het huidige seizoen zijn bestemd, staat inderdaad alleen "outside" op, voor zo ver ik kan zien.
Dan ben ik benieuwd welk merk banden dat waren?
Dat is ook zo (voor ons als amateur:smirk:).Opmerking bij de eerste foto van Bothje: Aanhalen op moment lijkt me gemakkelijker als het wiel niet kan draaien?
Met andere woorden: als je dit maar lomp genoeg doet, zou je de bout kunnen breken.
Bestel nu de banden gewoon zelf via internet en laat ze door een fatsoenlijke bandenboer d´r omzetten. Veeeel goedkoper.
Ah, gelukkig, dan ben ik ook een vakman.Het zijn de kleine dingen die een vakman onderscheidt. Zo wordt ik er ook vrolijker van als de monteur de bouten 'kruislings' aantrekt i.p.v. naastliggend...
Het boordgereedschap is ook niet van zo'n geweldige kwaliteit, en vaak moet je acrobatische toeren ermee uithalen (b.v. erop gaan staan) om je wiebouten los te krijgen.
Metertje steigerpijp en een busje WD40 in de bus, samen met een groot model kruissleutel doen daar wonderen! (spreek uit ervaring!)en als je met een bestelbus rijdt mag je ook van die toeren uithalen,
1) om de wielbouten los te krijgen...
2) om het reservewiel er onderuit te halen/krijgen dit zit in een beugel achteraan onder de bus,en die bouten zitten 9 op 10 keer ook vast van de zand en andere zooi...:crazy:
ik spreek uit ervaring en dit s'morgens al om 5u....:smiley29:
Ik was ergens tussen gepropt omdat ik wegens een lekker band voorrang kreeg.
Overigens heb ik wel gelijk weer wat geleerd dankzij dit topic, want ik wist niet dat je de bouten kruislings vast moest draaien!