Een 1.0TSI blok weegt iets van 90kg. Doe er een accu en zo bij en je zal op 120kg of zo uitkomen. Dat rust dan op je voorbanden. De personen voorin zitten tussen voor- en achterwielen in. De passagiers achterin + bagage leunen meer op je achterbanden dus die worden die dan veel zwaarder belast. Maar bij remmen komt al het gewicht op je voorbanden. Ik hou gewoon voor alles 2,5 bar aan.<knip>..... Want je zou verwachten dat je met een motor voorin, voorin ook meer bars nodig hebt. ....<knip>
10% meer rolweerstand wil ik wel geloven, maar dan slechts 2% extra brandstofverbruik? Dat laatste gaat er bij mij niet in. Dat zal eerder 10% of nog meer zijn bij normale snelheden (tussen 50 en 120)"een 25% te lage bandenspanning de rolweerstand met 10% en het brandstofverbruik met ca. 2% verhoogt".
Het brandstofverbruik is toch niet alleen afhankelijk van de rolweerstand?? Dat is slechts één factor die daarop enige invloed heeft, naast zaken zoals het gewicht dat na elke stop in beweging moet worden gebracht, de rijstijl, de luchtweerstand, etc... allemaal factoren die veel zwaarder doorwegen. Ik geloof die 2% op het totaal dus best wel.10% meer rolweerstand wil ik wel geloven, maar dan slechts 2% extra brandstofverbruik? Dat laatste gaat er bij mij niet in. Dat zal eerder 10% of nog meer zijn bij normale snelheden (tussen 50 en 120)
Alleen al rekenkundig gezien is het op zijn allerzachtst gezegd onwaarschijnlijk (maar feitelijk gewoon onmogelijk) dat alleen al 10% meer rolweerstand tot "10% of nog meer" (citaat uit jouw post) extra brandstofverbruik zou kunnen leiden. Alsof al die andere genoemde en nog niet genoemde factoren ineens niet meer meedoen.help me vooral als ik t beter kan begrijpen