Als het de sensor zou wezen gaan andere systemen ook in storing, denk aan ESP en abs etc.
Denk in eerste instantie ook aan een vuile abs ring, je kan het spul uitlezen met vcds, eventueel een log maken, je kan live de snelheid per wiel uitlezen namelijk.
Ben benieuwd wat eruit komt uiteindelijk!
Volgens mij werkt zo'n ABS sensor op basis van gaten in de ABS ring die zorgt voor variatie in het magneetveld, een zgn hall sensor. Gaatje in de ring = niet magnetisch, dichte plek wel.
Een keer een paar gaatjes missen maakt niet perse uit, je bcm ziet nog steeds een werkende sensor, geen draadbreuk oid, en krijgt rotatiedata door. Dat er een afwijking zit tussen links en rechts is een 2e, maar zolang er maar (Enigszins) data door komt wordt dat niet opgemerkt, behalve dus door het bandensysteem.
Als de sensor in zn geheel dood is dan gaat de hele handel in error (EPS, ABS enz), maar een foutieve indicatie is lastiger te zien. Dan is VCDS oid idd prima, want dan kun je zien of de rotatiesnelheid per wiel verschilt. (Wat natuurlijk niet zo zou moeten zijn)
Overigens kan het ook goed zijn dat je melding weer terug komt over een tijdje, in mijn ervaring is het bandenmeetsysteem op de O2 niet extreem gevoelig, en duurt het wel even voordat ie het als abnormaal beschouwd (Dat doet ie niet al na 1min)