bandenspanning tbv 17''

Ik heb nog nooit gehoord dat er stikstof in de banden wordt gepompt bij de benzinepomp. Hiervoor moet je bij de bandenboer apart betalen. Een mix zou inderdaad niet goed zijn volgens de bandenboer, waarom weet ik ook niet.

EdK

Forumguru
Voor degene die het stikstof verhaaltje nog steeds als waar zien !
Ik heb een gironummer waar je het bedrag ook op mag storten, dan doe ik er zeker nuttige dingen mee ( op vakantie gaan )
En krijg je van mij met de hand opgepompte autobanden !

Broodje Aap verhaal is en blijft het !
Enigste waar je op moet letten is dat de compressor bij een pomp station regelmatig van water wordt ontdaan ( onderhoud ) anders is de kans aanwezig dat je dit je band mee inpompt !

Waarom geen helium in je banden doen ???? voordeel ??? zeker je wagengewicht wordt minder waardoor je minder verbruik hebt !

Evilcomputing

Senior Member
Mij was verteld dat stikstof dikker was en daardoor je zelf minder snel last had van leeglopende banden. Maar then again ik ben geen banden boer.

Dat is mij bij Profile ook verteld toen ik er was om mijn banden op te pompen. Maar ik had toen zo iets van als ik onder weg ben en ik moet lucht bijpompen moet er net een bandenboer in de buurt zijn met dat stikstof. Dus gewoon lucht er in.
Ik ben het helemaal eens met Edk.

Evilcomputing

Senior Member
Ik ben het met iedereen eens. Daarom vroeg ik het ook en heb een lekkere discussie gestart.
Met als hoofd reactie: mik er maar gewoon lucht mits de lucht maar ontvochtigd is. En controleer het af en toe.

EdK

Forumguru
zorg dat je ventiel dopjes erop zitten en van goede kwaliteit !
Tijdens het rijden komen daar zulke krachten op te staan dat het schijnt dat daar juist ook lucht uit verdwijnt
En stoeprandjes meepakken is ook zo'n slecht iets voor de bandjes en de lucht die erin zit

En wat is het voor een werk om eens in de maand even de druk te controleren ?
Je staat meer met dat vulpistool met brandstof in die periode in je hand dan dat je ff de druk controleert van de banden.

Gewoon kwestie van jezelf aanleren en dan wordt het een automatisme , net als tanken en je wagen door een wasstraat halen !

Bovenaan Onderaan