Bekende problemen, praat me er niet van!

Octavia_II

Actief lid
Heb, zoals altijd weer een (nieuwe) maandagochtend auto gekocht:407:

Heb veel "bekende" problemen al gehad:
- niet werkende cruise control
- turbo compressorwiel welke los laat van de turboas
- wielophanging (rubbers voordraagarmen) welke ontzettende kraken
- k*t ontvangst van de audience radio
- af en toe een giga-knal uit de luidsprekers
- kloppende geluid onder het dashboard
- overleden telefooncradle
- zeer ijverige regensor
- verder kraakt er het e.e.a. in de auto
- en het handschoenvakje en de kofferbak moet je dichtgooien anders blijven ze open staan.

Nou wordt het e.e.a. wel verholpen door de dealer (superdealer overigens) , maar ik had toch "iets betere" kwaliteit verwacht voor een auto van + 30k pleuro's!!!

Ben zwaar aan het twijfelen of de volgende weer een skoda wordt........

Sorry jongens (en meiden), maar dit moest ik even kwijt! :(

Charlie
 

japiejo5

Actief lid
Altijd k*t zoveel storingen,...heb het tegenovergestelde eigenlijk,..maar daar heb jij niet veel aan. [edit]

Moet echt eens leren lezen :)

Turbo stuk,...hmmm...zit bijna op dezelfde km.stand als jij,...voelde/hoorde je het aankomen?
 

VEEJAY

Forumguru
Stja, ik had een Toledo (die was inmiddels al 3 jaar op de markt, kennelijk goed doorontwikkeld), die had nooooooit problemen! Alleen 1 keer ruitewisser motor stuk andermaal afbladerende handgrepen.

De O2 heb ik al 2 jaar en ben ongelofelijk vaak bij de dealer langsgeweest, ik heb MY2005, misschien dat de MY2007 inmiddels een stuk beter is? Laten we zeggen dat het maar goed is dat (de meeste) Skoda dealers goede service verlenen!

Wat waren de symptomen van deze: turbo compressorwiel welke los laat van de turboas?
 

LenK

Forumguru
Ik heb/had een paar van die manco's ook

Waar ik me druk over zou maken is een dealer die de klachten ontkent of dat ik het zelf moet betalen, maar dat was gelukkig niet het geval.

Wat echt minder is dat jij met je 2006 nog klachten hebt die vanaf 2004 al bekend waren zoals oa de krakende wielophanging, krakend interieur, kloppende aircokleppen, slecht radio-ontvangst....
Waarom wordt daar niks aan verbeterd?
 
Ik heb/had een paar van die manco's ook

Waar ik me druk over zou maken is een dealer die de klachten ontkent of dat ik het zelf moet betalen, maar dat was gelukkig niet het geval.

Wat echt minder is dat jij met je 2006 nog klachten hebt die vanaf 2004 al bekend waren zoals oa de krakende wielophanging, krakend interieur, kloppende aircokleppen, slecht radio-ontvangst....
Waarom wordt daar niks aan verbeterd?

krakende wielophanging, krakend interieur, kloppende aircokleppen zijn ook hier de klachten. Heb een octavia II (februari 2006)
 

Octavia_II

Actief lid
Hoi Japiejo5 & Veejay,

symptomen waren eigenlijk alleen een afwezige turbo-fluit en bijna nul power! :shocked:
Vooraf geen "raar" geluid o.i.d. gehoord.

Lenk:
tja waarom hier niets aan veranderd wordt :biggthumpdown: moet je eigenlijk VAG/PON vragen! :disc:

Charlie
 
Ik denk dat de klagers maar eens andere forums moeten lezen (over Peugeot of Renault bijvoorbeeld) daar wordt mogelijk nog harder geklaagd over gebreken. Auto's blijven nou eenmaal mechanische dingen die kapot kunnen gaan...
 

purk

Senior Member
Ik denk dat de klagers maar eens andere forums moeten lezen (over Peugeot of Renault bijvoorbeeld) daar wordt mogelijk nog harder geklaagd over gebreken. Auto's blijven nou eenmaal mechanische dingen die kapot kunnen gaan...


Helemaal mee eens!!!!!!

en wat heeft kraken, piepen en kapot gaan met 30.000 euro te maken.

volgens mij heeft dat kraken heel veel te maken met al die kloten drempels in
Nederland.
 
D

Deleted member 1243

Na 2 jaar dieselen:
- niet werkende cruise control (garantie) - turbo vastgelopen (nog NET garantie)
- chroomsstrips interieur laten los (dashbordklepje, deuropeners) (garantie)
- complete deurhandle losgerukt van de bestuurdersdeur (gratis gefixed)

Wat gaat komen bij dit model (het begin is er al):
- snel lakschade / steenslag. Ik heb al mijn eerste roestplek op zijscherm
- vergroomde plastic van grille bladdert
- bij alle Skoda Logo's (voorop, achterop en op de wielen) chroom laat los, alsof er een mol onder het logo zit alle glim op te vreten
- snelle slijtage van kunststof interieur, met name bij in/uitstappen de kunstof rand rond de stoelen
- lakschade door dichtgooien van de kofferbak (hatchback). Op de bovenrand van de bumper is al bijna alle verf eraf!
- lampen snel stuk (te hoge boordspanning?)

Vergeleken met mijn vorige auto (Renault Laguna) valt dit allemaal reuze mee. Alleen die snelle slijtage is een beetje jammer.
 
Ik was van plan een skoda scout te kopen...maar door al dit lezen hier op 't forum gedurende een maand nu, durf ik geen skoda meer te kopen.
Mijn oude Toyota van 15 jaar oud (nu aan vervanging toe) heeft nog betere kwaliteiten dan een nieuwe Skoda ...zo te lezen.
Dan denk ik aan:
loszittende onderdelen,olieverbruik(zelfs na 300.000km nooit iets moeten bijvullen bij mijne oude bak,slechte dichtingen, trillingen, waterinsijpeling enz....eugh...ik haak af en ga voor de nieuwe Rav 4 i.p.v. de Soda scout.
 

Gieliovd

Forumguru
Toch maar niet

T'web,

Het is al een keertje aangekaart op het forum dat meestal een forum wordt gebruikt om problemen etc. te bespreken en te genieten van elkaars kennis.

Dan is het inderdaad gauw zo dat de indruk wordt gewekt dat de betreffende auto (ga eens naar forum van Peugeot, Toyota..) een barrel is dat van ellende uit elkaar valt.

Echter zijn dit natuurlijk steekproeven (bij wijze van), als er hier 10 Scout's zijn die wat melden over de probleempjes, en er totaal 10.000 rondrijden (geen idee) is dat nog maar 0,1 procent van de auto's!

Maar goed, als je er geen lekker gevoel bij hebt dan moet je het natuurlijk niet doen. Niemand zal je proberen ergens vanaf te praten!

Hou in gedachten dat ook Toyota's problemen hebben!!! Ik heb zo rond mij al zo veel dingen gehoord over dit merk, dat ik daar ook over ben gaan twijfelen.

Maar aan de andere kant, mijn collega rijdt inderdaad ook een Carina 2 met 330k erop, nooit grote problemen. Echter zullen er ook genoeg Skoda's, Nissan's, Renault's etc. zijn die dit zonder een probleem halen.

Je kunt zo een paar redenen bedenken voor de toenemende probleempjes met auto's. 15 jaar geleden had je nog geen 1000 snufjes met de mooiste afkortingen, wat er niet op zit kan ook niet kapot! Goedkoop produceren wordt in alle sectoren al belangrijker, in de afgelopen 15 jaar bijvoorbeeld een wereld van verschil. Etc.

Mijn vader heeft toevallig ook een RAV4, dat is dan een 2002, maar is wel een fijne auto hoor. De auto verbruikt echter helaas bést wel veel brandstof (benzine), en dat is met deze prijzen niet echt leuk meer.

De lak lijkt ook nogal dunnetjes, een volledig hard plastic dashboard etc..

Moraal van het verhaal: elke auto heeft zijn dingetjes!!!

Wat je keuze ook wordt, ik wens je er veel plezier mee.
 

LenK

Forumguru
De RAV 4 zou ik ook best wel willen.
Alleen dat reservewiel achterop dat vind ik SPUUGLELIJK.

Om dezelfde reden geen Suzuki Grand Vitara, Daihatsu Terios (om er maar een paar te noemen -er zijn er meer- met dom dat wiel in het zicht en in de weg) voor mij.

Helaas voor de rest vind ik het allemaal wel mooie auto's.
 

Gieliovd

Forumguru
Oja, dat vergat ik inderdaad: ze hebben een HUGE deur achterop, wat nogal lastig is met boodschappen doen etc. of als je er gewoon in moet komen. Je slaat een deur open van de breedte van je auto.

Vind dat wiel daarentegen niet lelijk hoor :)
 
@Gieliovd

Ja, dat is wel zo.Ik heb hier nu de laatste AutoGids N°725 ( Belgisch automagazine)voormij liggen.Daar wordt de Skoda Octavia Scout 2.0 TDI gedetailleerd gereden en besproken.
Besluit: niets dan lof en positiefs over deze wagen.Log je in op dit forum, alleen maar misnoegde mensen en dito problemen?
Moet 't misschien zoals je zelf reeds zei, alles hier met een korreltje zout nemen.
btw...mijn besluit welke wagen 't begin volgend jaar gaat worden staat bij deze nog niet vast.Moet wel jaarlijks een 30k aankunnen en 'at least' 10 jaartjes lang.
 

LenK

Forumguru
Oja, dat vergat ik inderdaad: ze hebben een HUGE deur achterop, wat nogal lastig is met boodschappen doen etc. of als je er gewoon in moet komen. Je slaat een deur open van de breedte van je auto.
Dat komt dus door dat wiel. Dan kun je geen achterklep meer hebben, maar moet het een deur worden vanwege het gewicht van dat wiel.

Als dat wiel nou een optie was en je kon kiezen tussen.
Wiel + deur
of
geen wiel achterop + achterklep + thuisbrenger in de auto.
 
Bij deze dan maar eens een andere stem: ik heb nu een kleine 30.000 km met mijn Octavia Combi 1.9TDI en dat ZONDER één enkel probleem. Van al de genoemde "bekende" problemen komt me niets bekend voor. Of toch: ook ik hoor wel eens de kleppen van de airco tikken, maar als je je daar aan moet storen?! Pffff. Wat mij betreft is het een zéér goede auto, waarvan hier de exemplarische minpuntjes enorm uitvergroot worden.

Eigenlijk heb ik dus NIETS te melden op dit forum, net zoals de meeste Skoda-rijders allicht. Zoals bij elk merk zullen er echter wel een aantal mensen zijn die een minder exemplaar treffen. Het is dan ook geenszins de bedoeling om de problemen van die pechvogels te minimaliseren, maar enige relativering is toch wel op zijn plaats. Het is trouwens aan de dealer/invoerder om die onfortuinlijke klanten zo goed mogelijk bij te staan.

Kortom: het staat iedereen vrij om een auto naar zijn keuze te kopen, maar ik zou mijn aankoopbeslissing niet laten afhangen van wat je op een forum leest. Veel succes met je volgende wagen, welke dat ook moge zijn.

Marc
 

Gieliovd

Forumguru
Had een sierlijke opties kunnen zijn bij de model aanpassing inderdaad vorig jaar.

Wijze woorden hier op het forum! Ben ik toch niet helemaal gek zoals iedereen zegt :)

Je bent wel een grootverbruiker als je 30k per jaar rijdt en de auto 10 jaar blijft rijden. Als je dat particulier doet vraag ik me sterk af hoe je dat doet!

Maar goed aan de andere kant, ik ben student en rij ook al 15k per jaar.
 
Bovenaan Onderaan