Bekende problemen, praat me er niet van!

ad5000

Actief lid
Tja, ik denk dat het allemaal wel meevalt met die "problemen" met de Skoda's... Over het algemeen rijd ik nooit twee keer dezelfde auto (of zelfs merk) achter elkaar en heb dus met behoorlijk wat merken en modellen ervaring.

Natuurlijk heb ik een paar dingetjes die beter kunnen of beter hadden gekunt, maar dat is peanuts! De regensensor is idd knudde en ik heb een rammel in de rechter gordelbevestiging, maar alleen als de gordel gebruikt wordt. De dealer zal deze vervangen. Verder zit er een productiefout in de MaxiDot welke ook nog wordt vervangen.

Met mijn vorige auto, een Ford Focus C-Max had ik meer problemen... (tot drie keer een defecte EGR-klep). De Renault Laguna die ik weer daarvoor had heb ik slechts een defecte intercooler gehad en de druksensor van de common rail bij 170k, verder niets en gewoon 180k in minder dan drie jaar.
Ook een Toyota Yaris gehad waar ze al na 1500 km een nieuwe motor in hebben moeten zetten!!!

Geen enkel merk zonder problemen!

joergarms

Senior Member
De RAV 4 zou ik ook best wel willen.
Alleen dat reservewiel achterop dat vind ik SPUUGLELIJK.

Om dezelfde reden geen Suzuki Grand Vitara, Daihatsu Terios (om er maar een paar te noemen -er zijn er meer- met dom dat wiel in het zicht en in de weg) voor mij.

Helaas voor de rest vind ik het allemaal wel mooie auto's.

"t probleem met dat type auto is de zogenaamde terreinauto-uitstraling.
Een wiel achterop geeft al snel de indruk dat je met een 4x4 te maken hebt.
Ok, ze hebben meestal vierwielaandrijving,(de terios kan ook 2wd geleverd worden) maar verder is het niet veel meer dan een verhoogde stationwagon, dikke bumper enz.

Ga er echt het terrein mee in, dan bedoel ik niet dat bospaadje tussen Apeldoorn en Kootwijk, maar meer iets in de richting van Val dÍsere (franse alpen) en je doet helemaal niets met die auto's.
Ik heb de nodige ervaring met Nissan Patrols, Korando's, Feroza en een Discovery, dan weet je snel wat het verschil is.
Dit was even een zijpaadje, maar ik wilde het even kwijt.
Ik word het weleens zat om van iemand te moeten horen, wij rijden een "jeep", staat er weer een doodgewone rav, terios etc op het pad, beetje jammer.

Ps. van alle terreinwagens in NL komt hoogstens 5% in echt ruw terrein.

Bovenaan Onderaan