turboturbo
Forumguru
Een steeds groter wordend probleem; ik ruik een sterke benzine geur in het interieur.
Ik heb een aantal dingen getest om te kijken wanneer het zich voordoet.
Voornamelijk of alleen als ik afrem op de motor, bijvoorbeeld als ik vanaf de snelweg kom en een afrit op rij. Of in stadsverkeer als ik voor het verkeerslicht sta. De geur komt uit de ventilatie roosters. Als ik de climatronic op recirculatie zet, wordt de geur minder.
Nu heb ik wat ingelezen hierover en kunnen er de volgende verdachten zijn:
- malfunctionerende actief koolfilter
- lekke injector (danwel een O-ring daar)
- lekke retourleiding benzine slang
Hoe weet je of het koolfilter stuk is? Hij ruikt wel aardig naar benzine daar, maar misschien is dat normaal? Ik bedoel dus dat zwarte doosje naast het expansie vat van het koelvloeitsof reservoir wat zo'n snel tikkend geluid maakt.
Wat voor advies hebben jullie voor mij? En is er mogelijk gevaar op korte termijn, moet ik hier snel handelen?
Ik heb een aantal dingen getest om te kijken wanneer het zich voordoet.
Voornamelijk of alleen als ik afrem op de motor, bijvoorbeeld als ik vanaf de snelweg kom en een afrit op rij. Of in stadsverkeer als ik voor het verkeerslicht sta. De geur komt uit de ventilatie roosters. Als ik de climatronic op recirculatie zet, wordt de geur minder.
Nu heb ik wat ingelezen hierover en kunnen er de volgende verdachten zijn:
- malfunctionerende actief koolfilter
- lekke injector (danwel een O-ring daar)
- lekke retourleiding benzine slang
Hoe weet je of het koolfilter stuk is? Hij ruikt wel aardig naar benzine daar, maar misschien is dat normaal? Ik bedoel dus dat zwarte doosje naast het expansie vat van het koelvloeitsof reservoir wat zo'n snel tikkend geluid maakt.
Wat voor advies hebben jullie voor mij? En is er mogelijk gevaar op korte termijn, moet ik hier snel handelen?