Benzine lucht binnen in de auto

Goedemorgen.
Het viel mij op dat ik af en toe een benzine lucht ruik in de auto. Heb de auto nu 2 weken gebruikt ivm vakantie en toen viel het op.
Zou het een ontluchting zijn of dergelijks?

Alvast bedankt

Mark
 

hemi24

Forumguru
Goede vraag is ook of je het van achteruit de auto ruikt, of dat het via de ventilatieopeningen het interieur binnenkomt.

Hoop voor je dat je geen diesel rijdt, want dan heb je pas echt een groot probleem...! ;)
 
  • Haha
Waarderingen: EdK
Gister rook ik het weer en liep een rondje om de auto om iets te kunnen ontdekken.
Nu rook ik het dus bij de vulopening. Als ik de dop eraf draai hoor je zuigend geluid. Lijkt wel of er iets vacuüm word getrokken.
Dan denk ik dat de lucht die ik daar ruik via de luchtroosters naar binnen komt.
Hebben jullie dat ook als je de dop eraf draait?

Groet Mark
 

AGTon

Forumguru
Heb je het bij stilstand meer dan bij rijden? Als jij het vermoeden hebt dat de lucht via de roosters binnen komt dan kan het zo maar eens de carterontluchting zijn. Dit euvel heb ik meerdere keren gehad met mijn Roomster. Carterontluchting werkte niet goed (was afgebroken) waardoor er uitlaatgas de cockpit in kwam.
 

hemi24

Forumguru
Lichte onderdruk bij openen van tankdop herken ik ook, niets om je zorgen over te maken.
 
Hallo.
Gister een aardig stuk gereden met de superb.
Nu viel mijn op als ik aardig rem er in eens een benzine lucht te ruiken valt..maar als je gewoon rijd dan verdwijnt het weer.
Heb alles gecheckt onder de bank en ruik of zie ik helemaal niks.
Blijft maar een raar iets. En een klein beetje hinderlijk.

Groet mark
 
Bovenaan Onderaan