benzine verbruik Fabia 11

Gieliovd

Forumguru
Het is van veel factoren afhankelijk. Hoe is je rijstijl, wat voor traject rij je, wat voor schoeisel heb je aan, wat voor weer is het, voldoende bandendruk enz...........

Je kunt er weinig over zeggen denk ik, behalve de vergelijking van de fabrieksopgave, welke onder gelijke omstandigheden bepaald is en dus in theorie duidelijkheid moet verschaffen.

Ik neem aan dat een xx jaar jongere auto een lagere weerstandscoëfficient heeft dan het vorige model...

Ps. ja, dat is inclusief gastank ja. Het is een tank van 58 litertjes (maximale vulcapaciteit 80 procent).

LenK

Forumguru
Is het verbruik van de Fabia II niet een van de min-punten waardoor ie niet zo goed verkoopt?
Als ik kijk naar wat de concurrenten verbruiken dan steekt de Fabia II daar toch wel negatief tegen af.

Voorbeeld:
Fabia II_____1390cc_85pk_1035kg_399*164*150cm_1:15.4_Label D
Hoe het ook kan:
Concurrent__1349cc_86pk__930kg_390*170*148cm_1:18.5_Label B

Het wordt tijd dat VAG ook de kleinere motoren een keer moderniseert (en/of wat aan gewichtsbesparing doet?).

Fabia II Sport

Actief lid
Nog een paar cijfertjes ..... nu gereden 6000 km met een gemiddeld verbruik van 8,4 ltr/100km (2de dagteller niet gereset since begin)

tomh

Nieuw lid
Ik bekijk het verbruik steeds per rit en ik zit nog steeds rond 6 l/100km op de 80km wegen en 6,7 l/100km op de snelweg met 120km/h. Het zal wel aan mijn rijstijl liggen maar ik vind dat een heel acceptabel verbruik! :)

Fabia II Sport

Actief lid
Ik bekijk het verbruik steeds per rit en ik zit nog steeds rond 6 l/100km op de 80km wegen en 6,7 l/100km op de snelweg met 120km/h. Het zal wel aan mijn rijstijl liggen maar ik vind dat een heel acceptabel verbruik! :)

Dat is netjes ... is dit een 1.6 of een 1.4 ltr motor.
Ik zelf rij veel in de file en niet hard ... ik merk wel dat in de file met de automaat de auto veel verbruikt ... maar dat heb ik nooit anders ervaren, ook niet met andere auto's

Atria

Actief lid
Hoi,

Ik heb nu ruim 3000 kilometer gereden en het verbruik vlgs de boardcomp. (2e menu) ligt op 7.9l/100km. Ik heb een stevige rijstijl (volgens mijn vrouw zeer stevig ;) en rij een mix van stad, file en snelweg. Dit is mijns inziens een redelijk verbuik.

Gr.

van_der_P

Senior Member
Als ik zo links en rechts kijk over welke auto's het gaat, dan valt op dat het vaak over een 1.6 met automaat, en climatronic gaat. Dan heb je dus al drie ingredienten die verantwoordelijk zijn voor een hoger verbruik, zeker ook nog in combinatie met file rijden en stadswerk.
Is meteen duidelijk waarom energielabel E.

Het zou verstandig zijn van Skoda als ze tegelijk met de introduktie van een nieuw model, ook een moderne aandrijflijn voor dat model introduceren. Bijvoorbeeld 1.4 FSI al dan niet met een DSG-bak.

tomh

Nieuw lid
Dat is netjes ... is dit een 1.6 of een 1.4 ltr motor.

1.4 motor. Maar vanochtend heb ik een paar ritjes gemaakt door de stad, de snelweg op, door de stad en weer terug en toen was het verbruik 7,6 l/100km. Maar goed, deze ritjes komen ook weer niet al te vaak voor. :)

Ron467

Actief lid
Hoi,

Ik heb nu ruim 3000 kilometer gereden en het verbruik vlgs de boardcomp. (2e menu) ligt op 7.9l/100km. Ik heb een stevige rijstijl (volgens mijn vrouw zeer stevig ;) en rij een mix van stad, file en snelweg. Dit is mijns inziens een redelijk verbuik.

Gr.

Rijstijl en verbruik navenant.
Net even gekeken, bij mij staatie op 7.7
Nog maar 2000 km en "ingereden" door mezelf, mijn vrouw en dochter.
Alledrie vinden we het sportieve geluid bij lekker doortrekken geweldig, dus als we het zo op die 1 op 13 kunnen houden zijn ook wij redelijk tevreden.
Ik heb trouwens de eerste tankbeurten ook bijgehouden en dan kom ik toch nog iets zuiniger uit dan de boardcomputer aangeeft. (ca 1:13,5)

1.6 sport met handbak dus.

webber

Lid
Ik heb nu bijna 7000 km erop zitten met mijn Fabia Sport tiptronic op gas en het verbruik valt me een beetje tegen. Gemiddeld zit ik op 1 op 10.

Rijstijl en verbruik navenant.
Net even gekeken, bij mij staatie op 7.7
Nog maar 2000 km en "ingereden" door mezelf, mijn vrouw en dochter.
Alledrie vinden we het sportieve geluid bij lekker doortrekken geweldig, dus als we het zo op die 1 op 13 kunnen houden zijn ook wij redelijk tevreden.
Ik heb trouwens de eerste tankbeurten ook bijgehouden en dan kom ik toch nog iets zuiniger uit dan de boardcomputer aangeeft. (ca 1:13,5)

1.6 sport met handbak dus.

Ron467

Actief lid
Tja alles is relatief.
Met mijn verlengde VW transporter T4 2.5L TDI automaat (105 Pk) reed ik ook tussen de 1 op 10 en 1 op 11. (diesel)
Nu met een zoveel maten kleinere auto niet gek veel zuiniger te komen (oké benzine) valt mij ook wat tegen......

Gelukkig is het bochtenwerk wel veel leuker :grin:

webber

Lid
Tja alles is relatief.
Met mijn verlengde VW transporter T4 2.5L TDI automaat (105 Pk) reed ik ook tussen de 1 op 10 en 1 op 11. (diesel)
Nu met een zoveel maten kleinere auto niet gek veel zuiniger te komen (oké benzine) valt mij ook wat tegen......

Gelukkig is het bochtenwerk wel veel leuker :grin:

de dealer vond 1 op 10 ook aan de stevige kant...enfin, zaterdag kijken ze er even naar.

Fabia II Sport

Actief lid
Ik zit momenteel 8,2 ltr/100km dat is 1:12,2.
1.6ltr 16v tiptronic (automaat) 205 bandenmaat
Afwisselend stad snelweg (file) en soms geen file :(

Ik merk wel dat het verbruik minder wordt, in het begin zat ik op z', 8,6 ltr/100km en nu 7000km later is dat 8,2 geworden.

Bovenaan Onderaan