Benzineverbruik O2 combi RS

Racer

Lid
Hallo allemaal,

Het lijkt wel of mijn RS steeds zuiniger gaat rijden. Haal tegenwoordig 1 op 12km gemiddeld. Erg netjes, al zeg ik het zelf. Hebben jullie ook dergelijke ervaringen?

Of ligt het eraan dat er tegenwoordig zo belachelijk vaak gecontroleerd wordt op de A7 ;)), dat helpt vast ook wel.

SmurfForLife

Actief lid
Racer,

Ik heb precies hetzelfde. Er staat nu 14000 op de teller en pers er nu al 1 op 14 uit !! Dit ook nog eens met ABT chip en veelal korte stukjes..

Als ik de snelweg pak, dan is 1 op 16/17 geen uitzondering meer. !!

Rallye

Forumguru
Hmmm, ik krijg hem, met wat (Duitse) binnenweg en wat snelweg niet beter dan 9,9 liter/100 km. Met wat Autobahn 10,3.

JinxRS

Lid
Als ik echt doortrap bij elke kans die ik krijg dan rijd ik 1 op 9.x
ik krijg er 1 op 10 uit, als ik een beetje doorrij.
en ik denk dat als ik rustig aan zou doen 1 op 12 of 13 te realiseren is.

Dutch4x4

Senior Member
Dat zou dan aanmerkelijk beter zijn dan een gesjipste 1.8T. Veel kleine stukjes, nauwelijks 1 op 9. Vroegâh, toen er nog veel langere stukken tussen zaten, was het 1 op 10,5, op z'n best.

___JC___

Forumguru
1 op 17 ! Dat zijn dieselwaarden ! Goed zuinig de 2.0 TFSI dan. Met mn oude RS kwam ik niet verder dan 1 op 13 ofzo.

JinxRS

Lid
Unbelievable, maar ik heb gister eens echt rustig aangedaan en dan haal je idd dit soort waarden......

Racer,

Ik heb precies hetzelfde. Er staat nu 14000 op de teller en pers er nu al 1 op 14 uit !! Dit ook nog eens met ABT chip en veelal korte stukjes..

Als ik de snelweg pak, dan is 1 op 16/17 geen uitzondering meer. !!

Da's dan wel een RS TDI... je maakt mij niet wijs dat je met een 2.0TFSI 1 op 16/17 kunt rijden op de snelweg... ja, met 50km/h...

Dutch4x4

Senior Member
Misschien wel handig inderdaad als mensen er in hun signature bijzetten of het om een TFSI of TDI gaat.

___JC___

Forumguru
OW dan snap ik het. Ken een aantal mensen met een Leon TFSI en die zijn blij om 1 op 10 te halen.

1 op 17 met een 2.0 TFSI is volgens mij alleen mogelijk als je 500 km constant 80 km/uur gaat rijden.

Gisteren even de proef op de som genomen en op de terugweg van de fotocursus (Den Helder - Schagen ongeveer 30 km) heb ik constant 80 km/uur kunnen rijden en ik kwam uit op 1 op 14,1. Een prima waarde maar ik heb echt heel erg rustig aan gedaan.

SmurfForLife

Actief lid
Het is toch echt waar om met mijn TFSI deze waarden te behalen.

Ook mijn 01 1.8T + chip behaalde deze waarde !!

Inrijden en rijstijl zijn zeer bepalend voor het behalen voor deze waardes!

Echter niet met iedere volle tank haal ik dit, maar door gewoon normaal te doen is dit echt mogelijk.

Echter niet met iedere volle tank haal ik dit, maar door gewoon normaal te doen is dit echt mogelijk.

Ik vind dat ik geen asociale rijstijl heb, maar ik rij wel lekker door. Bij een dagelijkse combinatie autosnelweg, 80-km wegen en 50-km wegen, rij ik gemiddeld 9,4 liter per 100 km. Ook mijn TFSI is gechipt door Abt, maar de door jou vermelde waarden haal ik (met mijn rijstijl) never nooit.

Ik begrijp overigens niet goed wat er dan de lol aan is om met een 240 pk sterke motor dusdanig rustig te gaan rijden dat je maar zo zuinig mogelijk rijdt. Dan zou ik een andere motortype hebben gekozen.

SmurfForLife

Actief lid
Ik ben een rustige rijder en wil in alle rust kunnen rijden met een krachtige motor.

In mijn woonomgeving is planken er (gewoon) niet bij en heeft pittig rijden geen zin.

Ik geef alléén aan wat regelmatig voorkomt als ik rustig rij!!

Neemt niet weg dat andere waarden die terugkomen in de discussie normaal zijn. Ook voor mijn auto.

Ik ben echt een hele rustige rijder met zo nu en dan een stoplicht sprintje en als ik het woon-werk verkeer bekijk (12km) dan kom ik dagelijks niet verder dan 1 op 12 waar ik op zich heel tevreden over ben.

De 12 km waar ik over praat bestaan voor een groot gedeelte uit 80 km wegen en ook een stuk 60 km weg.

@SmurfForLife, wat is jouw woon-werk afstand want dit is zeker van invloed op je verbuik.

Dutch4x4

Senior Member
Op 12 km rij je 'm ook niet warm, dus dat verbaast me niet zo veel.

Die 1 op 17 van Smurf dan weer wel, zelfs in cruise mode op de snelweg moet je moeite doen om dit te halen. Dus laat staan dat het een gemiddelde is. Dan beroer je het gaspedaal echt vederlicht!

Overigens ben ik het met Smurf eens als hij zegt dat in alle rust rijden met een krachtige motor erg lekker is. Langzaam rijden is met een TFSI veel fijner en meer ontspannen dan met een MPI, gewoon vanwege het soepelere en 'romigere' karakter van een zwaardere motor. Die dan ook nog eens heerlijk stil is.

Eerst zien, dan geloven... in mjin optiek is dit gewoon weg niet mogelijk. Ik rijd met een gekietelde 2.0TDI en als ik echt rustig aan doe is 1 op 18 a 19 haalbaar.... De door jouw gehaalde waarden van 1/17 vind ik erg optimistisch voor een turbo benzine motor...

SmurfForLife

Actief lid
Woon werk is ongeveer 14/15 km en dat ook weer terug. Ondanks de drukte op de weg (werk op Schiphol) kan ik buiten de files om naar mijn werkplek.

Tevens ben ik (allicht een beetje doorgeslagen hierin) een heavy user van de cruise control. Ook de kleine stukjes ontkomen er niet aan. Ik ben zeker geen slak op de weg. Pas me aan aan de snelheid die er heerst en rij vlot mee.

Het (zuinige) verbruik is dan een logischer vervolg!

Dutch4x4

Senior Member
Dan sta ik helemaal te knipperen met de ogen. 14/15 km? Dan is de motor nét warm en begint-ie zuinig te worden. En is die 1 op 17 het gemiddelde van dat soort ritjes? Of wat je in de laatste kilometer haalt op een autoweg met 80 op de cruise control? (Dan moet 1 op 20 ook wel mogelijk zijn.)

In het eerste geval denk ik dat iedereen hier jouw rijstijl tot in detail zou willen ontleden...

Bovenaan Onderaan