Benzineverbruik O2 combi RS

nou, ik heb gisteren een gloednieuwe O2-Rs combi opgehaald. Meteen even 350 kilometer gereden (sportief) ik kom op een gemiddelde van 1 op 9.

Ik kom (na 19 dzd km) op een gemiddeld verbruik uit van 9,1 ltr op 100 km in een redelijke mix van korte en lange ritten. Ritten op de snelweg kunnen uitkomen op een verbruik van ca. 7,2 ltr per 100 km maar dan moet je er wel mee bezig zijn en dat doe ik niet zo veel. Dan had ik beter de Fabia 1.4 kunnen houden.

Dutch4x4

Senior Member
Ah, zeg dat dan meteen! :D

Heb je 't *ooit* weleens op de gemiddeldverbruikmeter gehaald of alleen op de actuele meter? Want ja, dat laatste, dat kan ik ook met mijn gechipte 1.8T...

SmurfForLife

Actief lid
km's per tank (via de dagteller) delen door het aantal liters aan de pomp (kassabon) en dan kom ik er echt op uit!!

Is scherper dan de liters per 100 km via de display.

Ik rij sinds ik de auto heb 1:8. Dat is ook het gemiddeld verbruik dat ik tot nu toe heb gehaald. Met 50 liter rij ik ook echt gemiddeld 400km. De ene keer haal ik 350 op een tank (file, s'nachts=verlaten=snel). En soms haal ik 500 op een tank. Al moet ik zeggen dat dat maar 2x is voor gekomen. In augustus ga ik naar Spanje met de wagen. Dat is 2000km rijden. Ben heel benieuwd wat het verbruik zal zijn. Ik tank overigens het liefst Texaco 98 of V-Power. Dat rijdt gevoelsmatig wat feller. En inmiddels kan ik niet ontkennen dat BP-Ultimate zuiniger lijkt te rijden. Maar mij iets te braaf :)

___JC___

Forumguru
Het kan toch niet dat de een gemiddeld 1 op 8 rijdt en de ander 1 op 17 haalt. Ik hoor overigens vaker 1 op 10 van 2.0 TFSI rijders.

Ik heb voor de grap vanmorgen de boordcomputer er even op nageslagen en over de laatste 7500km heb ik gemiddeld 9,0 liter brandstof verbruikt per 100 kilometer. 90% van de 7500Km komt voor rekening van het woon/werk verkeer (12km) en de rest bestaat uit incidenteel stadsgebruik en voor de rest lange ritten.

Een waarde van 1 op 8 kan ik me goed voorstellen als je een wat zwaardere rechtervoet hebt dan ik maar een waarde van 1 op 17 met een 2.0 TFSI lijkt me onmogelijk zeker als dit structureel is.

Ik houd mijn verbuik bij via www.spiritmonitor.de en als ik daar een selectie maakt van de O2 RS 2.0 TFSI dan komen er 40 stuks tevoorschijn en het gemiddelde verbruik varieert van 7,4l/100km tot 11,75l/100km.

maf

Lid
ik heb zelf vanaf 1-11-06 mijn RS Combi. Ik rijd veel regionale ritten en regelmatig snelweg.
Als ik echt mijn best doe, en ik maak er dan toch de sport van om zo zuinig mogelijk te rijden (cruise control, opschakelen bij 2000 toeren, geen airco etc..) dan kan ik op een rit met koude motor start maximaal een gemiddelde halen van 1:14 op snelweg/provinciaal.
Heb ooit een keer met 84 km/uur achter een vrachtauto gehangen op de A15 gedurende 30 km en dan kom ik uit op zo'n 1:16.
Misschien dat dit nog te maken kan hebben met bezine (ik tank ook regelmatig euro95...)..

Rallye

Forumguru
(Over de wonen nabij de grens met Duitsland)
Daar heb ik bijna mijn hele leven gewoond.. ben nu voor het vrouwtje naar midden Nederland verhuist :529:

Ha, ik ben juist vanuit het noorden deze kant opgekomen vanwege de liefde.....

Bovenaan Onderaan