Benzineverbruik

Tja, 't hangt van het soort af. What's in a name?

Wikipedia zegt o.a. over boot:Landrottenterm voor een vaartuig ongeacht of dit een opblaasgevalletje of een oceaanstomer is.

Ik denk bij boot meer aan het eerste.....

jules

Nieuw lid
yeti 1.2 (van juni2012) in Ambition (plus) uitvoering (uit Spanje geïmporteerd heeft deze uitvoering veel meer opties dan NL-broertje) nu ruim 2 maanden in gebruik. Rij er stads, provinciale en snelwegtrajecten mee. Waar ik 80 of 130 mag, rijd ik ook de max. Snelheid. Huidige gemiddelde is 1:14,5. Individuele trajecten bij 80km/uur constant rijdend zelfs 1:19 gescoord. Uiterst tevreden over dit verbruik. Auto had wel al 8.000 km gelopen toen ik hem kocht van dealer. Was dus redelijk "ingereden".

Beste Yeti-rijders,
Het is er van gekomen.
Heb inmiddels de eerste 1500 km gereden in mijn nieuwe Yeti Outdoor Elegance 1,2 DSG benzine 2014.
Ik geef toe, ik rijd heel rustig. Houd me aan de snelheid en op snelwegen rijd ik eigenlijk nooit harder dan 110-120.
Mijn eerste verbruik over deze 1500 km is 1 op 16.
Ik ben daar heel tevreden mee.
Temeer omdat deze DSG echt als een slee rijdt.
Mvg
Leo

Eduardo

Forumguru
Zojuist terug gekeerd van vakantie kan ik melden dat mijn Yeti 1.2 TSI met 6-bak over bijna 4000 km gemiddeld 1:14 heeft gereden met constant 120 a 125 km/h op de teller.
Dat is incl gemene klimmetjes op Central Massif in Frankrijk, die hij trouwens moeiteloos in 5e versnelling met 2800 tpm bij 110 Km/h nam.... :laugh:

Bovenaan Onderaan