Beslagen achterramen

OctaBussi

Nieuw lid
Heb mijn O2(77Kw Business Ed.) sinds 4 weken en bevalt me best. Heb wel last dat de achterramen zeer snel beslaan als de kids achterin zitten.
Heb altijd de Climatronic op Auto staan en denk ook dat ie wat water doorlaat achter de ramen.
Heeft iemand hier erv. mee?

fabia heeft last van dezelfde problemen; snel beslagen ramen, met name de voorruit is zo nu en dan een drama, loopt de condens zo vanaf
frown.gif

___JC___

Forumguru
Ik heb een Elegance en precies hetzelfde probleem. Voorin heb ik er geen last van maar zodra er iemand achterin zit en het is een beetje nat buiten beslaat de boel. Zal met de plaatsing van de luchtroosters te maken hebben lijkt me?

Als je je ramen aan de binnenzijde goed schoon maakt heb je er al een stuk minder last van.
En een nieuwe auto slaat vaak sneller aan omdat er allerlei dampen van de motor naar binnen beblazen wordt en dus sneller vies wordt.
Maak je ramen schoon met gewoon warm water en een doekje.
Daarna droog wrijven met een niet pluizende doek (anders kun je die pluizen weer opruimen) en daarna met een gewone krant tot prop gepropt de ramen mee schoon wrijven.
Je hoort het op een gegeven moment ook piepen, dan is je raam mooi schoon en heb je stukken minder last van beslagen ramen.
Succes gegarandeerd.

OctaBussi

Nieuw lid
Bedankt voor jullie uitgebreide reacties.
Ik ga de achterramen eerst maar eens ontvetten en hoop echt dat dat helpt.
Anders toch maar naar de dealer.

higgy

Forumguru
En wat ook helpt, is de beide roosters links en rechts op je dashboard, goed richting (voor) zijramen richten: die luchtstroom loopt dan ook langs de achterramen.
Heb je geen lek ergens? Want dan is het vechten tegen de bierkaai.

sitechris

Donateur
en anders kun je de airco even op de voorruit laten verwarmen (knopje boven de achterruitverwarming) en de airco handmatig een tweetal standjes terugdraaien (anders loeit ie zo hard). De achterruiten zijn dan in een mum van tijd weer helder.

Hoppe

Lid
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, ook niet met een volle bak mensen. Mischien helpt het een beetje als je het ventilatie rooster achter de voorstoelen, in het midden achter de versnellings bak open zet of meer op de ramen mikt?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: fabiafreak</font><hr />

fabia heeft last van dezelfde problemen; snel beslagen ramen, met name de voorruit is zo nu en dan een drama, loopt de condens zo vanaf
frown.gif

[/ QUOTE ]
Met onze fabia veel condens problemen gehad, na veel dealer bezoek en aanhouden bleek er en deurrubber niet goed te sluiten, gevolg vocht in de autobekleding, matten, na reparatie bijna geen last van, dus naar de dealer en doorgaan tot het is opgelost!
koffie.gif

OctaBussi

Nieuw lid
Zal ook dit eens proberen. Ik vind het een bijzonder lullig gezicht die beslagen ramen.
Het idee om eerst de ont-wasemstand aan te zetten vind ik niet OK omdat dit toch niet nodig moet zijn bij een auto van bijna 30.000 Euri, toch?

ik rij ook in een business edition en wat bij mij helpt is de luchtstroom naar beneden richten (de knop rechtsonder van de 4 koppen in het midden op de climatronic indrukken) dan gaat de luchtstroom volgens mij onder de voorstoelen door naar achteren...de lucht stijgt dan ook omhoog langs de achterramen...probeer het eens zou ik zeggen...de airco moet wel aan want anders onttrekt hij geen vochtige lucht uit de ruimte...airco aan betekent ook aanvoer van droge lucht...had het zonet ook toen ik een tijdje stil zat (motor en airco uit) in de auto met een maat van mij te praten...simpel wegrijden met airco aan en binnen een paar seconden weg die beslagen achterramen...succes!

japiejo5

Actief lid
Klopt het nou dat dit een euvel is dat eigenlijk hoofdzakelijk voorkomt bij de combi,..of zijn er ook mensen met een HB die dit probleem met hun ramen hebben?

SkodaMan

Actief lid
Ook achterin mijn HB beslaan de ramen snel en vooral als we er met meerdere personen inzitten. Het inderdaad als de ramen goed schoon gehouden worden.

SmurfForLife

Actief lid
Ik heb dit euvel ook bij mijn O2. Mijn O1 had er ook last van.

Aangezien ik mijn ramen iedere week schoonmaak, wil ik dit niet teruglaten vloeien op "vette ramen" die dan sneller condensvorming krijgen.

Climatronic aan of uit maakt ook niets uit. Ik ben van plan om een klein vochtvretertje te kopen en in de achterbak te plaatsen. Allicht dat het dan wat minder wordt.

Verder denk ik dat het een euvel is van de Octavia's zelf.

Zeker bij rekenachtig weer heb ik last van inkomend water als ik de acherklep (hatchback) open doe. Ik moet de klep even vasthouden aloverens hem helemaal open te doen anders loopt het water langs de raamrand zo mij auto in!!

Dit is denk ik ook een case waardoor de ramen sneller beslaan, aangezien er dat een hoop vocht in de auto komt..

OctaBussi

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SmurfForLife</font><hr />

Ik heb dit euvel ook bij mijn O2. Mijn O1 had er ook last van.

Aangezien ik mijn ramen iedere week schoonmaak, wil ik dit niet teruglaten vloeien op "vette ramen" die dan sneller condensvorming krijgen.

Climatronic aan of uit maakt ook niets uit. Ik ben van plan om een klein vochtvretertje te kopen en in de achterbak te plaatsen. Allicht dat het dan wat minder wordt.

Verder denk ik dat het een euvel is van de Octavia's zelf.

Zeker bij rekenachtig weer heb ik last van inkomend water als ik de acherklep (hatchback) open doe. Ik moet de klep even vasthouden aloverens hem helemaal open te doen anders loopt het water langs de raamrand zo mij auto in!!

Dit is denk ik ook een case waardoor de ramen sneller beslaan, aangezien er dat een hoop vocht in de auto komt..

[/ QUOTE ]

Ben ik weer.
Ik vind dit het meest aannemelijke verhaal. Inderdaad heb ik de klep opengehad alvorens ik met vrouw en kids op pad ging. Toen liep al het water richting kofferbak.
Denk zodoende dat het dus aan de constructie van de klep ligt.
Vanwege het regelmatig schoonhouden vd ramen zie ik hier dus niet de oorzaak.
Bedankt voor jullie spontane reacties !
Octabussie

Als er inderdaad water je auto binnen loopt is het logisch dat je ramen aanslaan.
Een zakje met wat rijst en of zout slurpt ook heel goed vocht op.
En is niet zo duur als die blauwe vochtvreter, en je kunt de kleur zelf bepalen natuurlijk.

Bovenaan Onderaan