Beslagen koplampen

Hoi allemaal, even een vraagje aan de O2 rijders: ik heb mijn Octavia nu ruim 1 jaar en vanaf het begin last van aan de binnenzijde beslagen koplampen. De koplampen zijn inmiddels 2 keer vervangen maar het probleem doet zich ook nu weer voor.
Ik hoor van mijn dealer dat dit vaker voorkomt (natuurkundig verschijnsel).

Ik zou graag van jullie willen weten of jullie ook last hebben van beslagen koplampen bij sommige weersomstandigheden?

Alvast bedankt voor jullie reactie

VEEJAY

Forumguru
Is een bekend kwaal, heb het zelf ook gehad in het begin. Nu al 2 jaar geen last meer van gehad. Volgens mij hadden ze nog extra gekit ofzo bij de dealer.

Zou er geen genoegen mee nemen. Suc6

Tallguy

Forumguru
Lijkt me op een slecht afsluitende rubberen/kitrand bij het glas. En als andere oorzaak zou het kunnen zijn dat aan de achterkant, waar je je lampje kan verwisselen, er iets niet goed afsluit.

Uiteraard is het wel zo dat als er eenmaal vocht in is gekomen, het vaak eventjes duurt voordat dat weg is...paar dagen max dacht ik.

Had ik op mijn Passat nl ook...verweerde rubbers die geen goede seal meer konden maken.

Laat je dealer er toch nog maar een keer naar kijken...voor zo'n jonge auto past het niet. Beetje doordrammen wil wel eens helpen als je het netjes houdt :)

LenK

Forumguru
Van de dealer waar ik mijn O2 had gekocht kreeg ik een brief om er de volgende beurt naar te laten kijken wegens mogelijke problemen.
De dealer waar ik uiteindelijk een keer kwam stond me apatisch aan te kijken alsof ie er nog nooit van had gehoord.
Communicatie binnen het wereldje is voor verbetering vatbaar (neem aan dat deze actie vanuit Pon aangegeven is).

In de garantieperiode van mijn O2 heb ik ook geklaagd over condens in een koplamp, maar er is toen niets vervangen omdat de condens op het moment van het garagebezoek weer weggetrokken was. Nu zie ik het weer terugkomen. Wel is een achterlichtunit wegens condens onder garantie vervangen.

Olaf

Lid
Met mijn vorige Octavia heb ik er ook last van gehad.
Bij een garagebezoek werd dit door de dealer zelf geconstateerd en na bestelling van een nieuwe unit is dit netjes verholpen.

Dutch

Actief lid
Ik heb er sinds kort ook last van. Een van de koplampen is helder, de andere is aan de bovenkant beslagen. Ik ga dit tijdens de volgende beurt maar aankaarten.

Aan de reacties te zien komt dit vaker voor en zou de oplossing bekend moeten zijn bij de dealer.

LenK

Forumguru
Ja hoor nu heb ik het ook bij 1 lamp en net nu ik hem wil gaan inruilen. Met de lampen aan even "droogstoken" dan maar.

purk

Senior Member
het is inderdaad een natuurkundig verschijnsel, en er is niks aan te doen, 70 % van alle vag modellen heeft er laste van.

Alleen als er echt een laag water of druppels in de koplamp zitten worden deze vervangenen zijn ze ook echt lek.

Meestal komt dit verschijnsel alleen maar voor als het weer omslaat van koud naar warm en/of droog naar vochtig.

bekijk het zo, je ramen van je huis beslaan ook wel eens als het warmer of kouder wordt en/of droog naar vochtig. en die vervang je toch ook niet gelijk.

meestal is het naar een paar dagen weer weg of wil het rijden met lampen aan ook wel helpen.

Hoi allemaal, even een vraagje aan de O2 rijders: ik heb mijn Octavia nu ruim 1 jaar en vanaf het begin last van aan de binnenzijde beslagen koplampen. De koplampen zijn inmiddels 2 keer vervangen maar het probleem doet zich ook nu weer voor.
Ik hoor van mijn dealer dat dit vaker voorkomt (natuurkundig verschijnsel).
Ik zou graag van jullie willen weten of jullie ook last hebben van beslagen koplampen bij sommige weersomstandigheden?

Alvast bedankt voor jullie reactie

De griep (laat ik het maar netjes houden:D) is ook een vaker voorkomend verschijnsel.
Maar dat wil nog niet zeggen dat er niks aan gedaan hoeft/kan worden.

Daar heb ik zo'n hekel aan, aan die antwoorden van ja dat komt heel vaak voor.
Doe er dan wat aan op voorhand.
Nu moet ik 2x terug naar de garage, en als het lang duurt kost het hen ook nog een leenauto.

purk

Senior Member
tja.............. van sommige kleine dingen kun je natuurlijk een groot probleem maken.

Dit probleem herken ik van m'n 2 Golf V's. In totaal heb ik 4 sets nieuwe koplamunits gekregen en nog steeds heb ik vlekken aan de binnenkant van de units. Het lijkt opgedroogd water en ziet er niet uit. Als ik de lichten aan doe, zie je dus op de plekken waar vocht heeft gezeten, nu doffe plekken.

Inderdaad een algemene VAG kwaal.

Gieliovd

Forumguru
O, nee, nee, nee!

"Er zit poep op mijn raam, en mijn dealer wil me niet helpen! Kom we gaan die dealer boycotten!"

LenK

Forumguru
Begint weer een rare discussie te worden, dadelijk moet er weer een slotje op.

Ontopic: dit is dus de eerste auto waar ik water in de koplamp heb :shocked: Balen. K*tzooi.

Ik wilde vandaag een inruil offerte gaan vragen, maar dat heb ik maar even uitgesteld. Ik ga niet voeren voor een lagere inruilprijs.

Ik heb eerst wel een ritje met lampen aan gemaakt, maar dan verdwijnt de condens alleen voor het dimlicht, de rest blijft zitten.

Desperado

Forumguru
Je hebt er echt water in staan?Niet alleen condens dus.
Dan is je koplamp echt lek en zal de enige oplossing wss zijn om hem te vervangen of indien mogelijk helemaal te demonteren, drogen en weer monteren.

purk

Senior Member
Begint weer een rare discussie te worden, dadelijk moet er weer een slotje op.

Ontopic: dit is dus de eerste auto waar ik water in de koplamp heb :shocked: Balen. K*tzooi.

Ik wilde vandaag een inruil offerte gaan vragen, maar dat heb ik maar even uitgesteld. Ik ga niet voeren voor een lagere inruilprijs.

Ik heb eerst wel een ritje met lampen aan gemaakt, maar dan verdwijnt de condens alleen voor het dimlicht, de rest blijft zitten.

jij hebt dus echt last van een lekke koplamp, beslagen glas is gewoon niks aan te doen.

mocht je echt water in je koplamp hebben staan, dan is het gewoon garantie.

van inkel

Forumguru
@L&K Voordat je je auto gaat inruilen, de lamp uit de behuizing halen (de H4 pit) en dan met een fohn het condens weg fohnen, via het gat van de lamp, en het koplampglas warm maken.

Bovenaan Onderaan