Begint weer een rare discussie te worden, dadelijk moet er weer een slotje op.
Ontopic: dit is dus de eerste auto waar ik water in de koplamp heb
Balen. K*tzooi.
Ik wilde vandaag een inruil offerte gaan vragen, maar dat heb ik maar even uitgesteld. Ik ga niet voeren voor een lagere inruilprijs.
Ik heb eerst wel een ritje met lampen aan gemaakt, maar dan verdwijnt de condens alleen voor het dimlicht, de rest blijft zitten.
Vocht in een koplamp is niet alleen slecht voor je pitje, maar het ziet er ook nog niet eens uit.
Dat ben ik met je eens.
Als je hem wilt inruilen maakt dat beetje vocht in de koplamp vaak niet uit, ze kijken nog niet eens naar je auto.
Of je moet echt flinke schade hebben.
Anders kun je altijd nog naar een andere garage voor een reeele inruilprijs, moet die natuurlijk wel een beetje in de buurt zitten.
Om het vocht (tijdelijk) weg te krijgen kun je er ook van die silicagel in een zakje inleggen voor een nacht.
Een washandje met rijst en zout werkt trouwens prima.
En dan naar de garage voor een inruilprijs.
Een föhn haalt het vocht niet helemaal weg, het zorgt er alleen voor dat de lucht warm wordt en daardoor meer vocht kan vasthouden, dus slaat het niet tegen het koude (want dat is nu warm) glas aan.
Na de afkoeling slaat alles weer aan door het resterende vocht.
Zout/rijst/silicagel neemt het vocht echt op en is dus weg als je het zakje/washandje eruit haalt.