Beslagen koplampen

Gieliovd

Forumguru
Nou sorry hoor.

Vervelend... klinkt alsof er echt water in staat. Dan is er echt wat aan de hand en zul je jezelf niet redden met drogen en weer monteren.

Begint weer een rare discussie te worden, dadelijk moet er weer een slotje op.

Ontopic: dit is dus de eerste auto waar ik water in de koplamp heb :shocked: Balen. K*tzooi.

Ik wilde vandaag een inruil offerte gaan vragen, maar dat heb ik maar even uitgesteld. Ik ga niet voeren voor een lagere inruilprijs.

Ik heb eerst wel een ritje met lampen aan gemaakt, maar dan verdwijnt de condens alleen voor het dimlicht, de rest blijft zitten.

Vocht in een koplamp is niet alleen slecht voor je pitje, maar het ziet er ook nog niet eens uit.
Dat ben ik met je eens.
Als je hem wilt inruilen maakt dat beetje vocht in de koplamp vaak niet uit, ze kijken nog niet eens naar je auto.
Of je moet echt flinke schade hebben.
Anders kun je altijd nog naar een andere garage voor een reeele inruilprijs, moet die natuurlijk wel een beetje in de buurt zitten.

Om het vocht (tijdelijk) weg te krijgen kun je er ook van die silicagel in een zakje inleggen voor een nacht.
Een washandje met rijst en zout werkt trouwens prima.
En dan naar de garage voor een inruilprijs.
Een föhn haalt het vocht niet helemaal weg, het zorgt er alleen voor dat de lucht warm wordt en daardoor meer vocht kan vasthouden, dus slaat het niet tegen het koude (want dat is nu warm) glas aan.
Na de afkoeling slaat alles weer aan door het resterende vocht.
Zout/rijst/silicagel neemt het vocht echt op en is dus weg als je het zakje/washandje eruit haalt.

LenK

Forumguru
vlekken aan de binnenkant van de units

Nou mijn lamp is weer droog van binnen, maar inderdaad vlekken op het "glas" en ook op de reflectoren. Nogmaals: k*tzooi

O ja het lukte me nu om de stekker van de lampunit los te krijgen. Aan de onderkant zit een lipje dat je op de tast moet zoeken, dit naar beneden trekken en dan kun je de stekker lostrekken. Eigenlijk simpel maar zonder zicht toch lastig te vinden.

Hey Purk,
Ik heb dit topic gestart omdat dit probleem me destijds behoorlijk ergerde.
Ik ben even benieuwd wat jou tot zo'n lullige reactie brengt. Als jij zoiets niet als probleem ervaart wat denk je dan toe te voegen door jouw reactie (zie hieronder)? Daar zit toch echt niemand op te wachten.

reactie van Purk:
""tja.............. van sommige kleine dingen kun je natuurlijk een groot probleem maken""

piair1982

Forumguru
er is een terugroepactie geweest, de eerste serie octavia 2 hadden bijna allemaal dit probleem. had te maken met het afvoerslangetje van condensvocht. Constructiefout?

EdK

Forumguru
Hey Purk,
Ik heb dit topic gestart omdat dit probleem me destijds behoorlijk ergerde.
Ik ben even benieuwd wat jou tot zo'n lullige reactie brengt. Als jij zoiets niet als probleem ervaart wat denk je dan toe te voegen door jouw reactie (zie hieronder)? Daar zit toch echt niemand op te wachten.

reactie van Purk:
""tja.............. van sommige kleine dingen kun je natuurlijk een groot probleem maken""

Dat is toch logisch !!! kijk wat ze beroep is !! Hij ziet een heleboel werk en overwerk naar zich toekomen !! logisch toch zo'n opmerking !?

Maar het hoort gewoon niet en zou zeker met je dealer praten al is het voor een coulange regeling !!

Bovenaan Onderaan