Ja en nee, de cc werkt middels temperatuursensoren en die worden gerangschikt in functie.
Buiten temperatuursensor, interieur temperatuursensor, temperatuursensor lucht sluis, zonne temperatuursensor om die al maar aan te geven.
De buiten tempsensor meet de buiten temperatuur, daar reageerd de cc op, de tempsensor in de lucht sluis meet de werkelijke temperatuur en wordt doorgegeven aan de regeleenheid. De interieursensor bepaalt dan weer de snelheid van de interieur ventilator (aanjager) en bepaalt wederom als de temperatuur is bereikt de aanjagersnelheid.
Zou de buiten sensor en die in de luchtsluis uitvallen door een defect, neemt de interieur sensor het over.
Dat is hetzelfde als in de winter rijden met airco aan, buitentemp sensor zegt nee hoeft niet gekoeld te worden, de sensor in de luchtsluis zegt nee er hoeft niet gekoeld te worden, maar de interieursensor zegt van wel.
Dit gaat alleen op als de temp niet beneden de +5 graden geraakt.
Als de interieursensor uitvalt, zal de kachel aanjager dienst weigeren.
Derhalve de generatie Skoda's en meerdere auto's vanaf 2001 hebben een andere a/c compressor, die draait dus altijd mee en hebben geen beveiliging.