beslist om skoda rijder te worden ... alhoewel ....

vincefra

Actief lid
even voorstellen.

Ben al een tijdje verbaast over het skoda gamma - te beginnen met de roomster - zo'n praktische wagen voor dat geld ... mijn broer overtuigd en die rijdt er nu toch al een jaartje of twee mee ... en zeer tevreden.

Enige tijd geleden (2 maanden) zelf zeer gecharmeerd geweest van de skoda superb combi (of zoals het hier genoemd wordt SC II - combi). Weerom wat skoda hier klaar speelt voor dat geld is wel echt prachtig ... en dus vorige maand (juni 2010) besteld ... maar dan begint het ... 6 maanden levertijd !!!

Nu ja, of dat belangrijk is ... ja en neen. Heb voorlopig een leas wagen dat eind contract is ... echt wel eind contract want bijna 5 jaar oud en 180.000 op de meter ... niet dat die wagen al veel last heeft geleverd (peugeot 407sw) maar gezien gezinsuitbreiding is een wagen met iets meer conform op achterzetel en c-kofferruimte wel echt welkom ...

Dus nog even geduld en dan ben ik een fiere bestuurden van een pracht van een wagen ...

Gieliovd

Forumguru
Klinkt goed! Weer een mooie wagen erbij ;)

Wat een levertijd.... 6 maanden! Ik heb er een hekel aan. Als ik vandaag beslis moet die wagen er het liefst ook vandaag staan.

Ik koop dus lekker occasions :)

LenK

Forumguru
Kun je ook een showroom auto kopen die heb je ook zo en dan is ie ook lekker nieuw.

vincefra

Actief lid
Kun je ook een showroom auto kopen die heb je ook zo en dan is ie ook lekker nieuw.

Dat klopt echter mijn budget is dat van een skoda superb combi dsg 140pk full option met dan nog een nainbouw van dvd schermen in de hoofdsteunen ... En dat hebben ze nu niet staan in de showroom ...

Ook de verkoper had 3 maanden gezegd, bij bevestiging van verkoop was het 6 maanden geworden ...

Verkoper was gewoon niet eerlijk ...

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Vincefra, in mijn album van "nieuwe Ocatvia september 2010" staan de dvd-hoofdsteunen die de dealer gaat inbouwen.
Leverbaar in 3 kleuren en het leer (van stoelen en bank etc) wat ingebouwd wordt zal hier op afgestemd worden door de dealer.

Deze set dvd-hoofdsteunen is ook te koop voor circa 200 euro op internet, check dan topics van Quorumz, medeforumlid. Die heeft ze zelf ingebouwd.

Roel

Lid
6 maanden!!!
Mijn S2C werd binnen 10 weken geleverd.

Ik zou een hartig woordje met de verkoper spreken, want deze kan in het ordersysteem zien wat de levertijd ongeveer is.

Heb je soms ook een panoramadak besteld?

wanderer

Senior Member
ontbinden koopcontract kan alleen als schriftelijk is vastgelegd de uiterste leverdatum en dat zal die verkoper echt niet gedaan hebben...veeleer heeft hij een mogelijke leverdatum genoemd....

Constant

Erelid
@wanderer: de wetgeving en jurisprudentie zit gelukkig iets anders in elkaar.

bij bevestiging van verkoop was het 6 maanden geworden ...
dan is dat de termijn waar je de verkoper aan kunt houden, alvorens hem in gebreke te kunnen stellen.

Ik kocht mijn Scout als demo auto die een half jaar had rondgereden, inderdaad, hij voelde nog helemaal als nieuw!

vincefra

Actief lid
Ja pano dak, bijverwarming, trekhaak, bleutooth, Colombia, nainbouw alpine dvd schermen systeem in hoofdkussens, ...

Probleem is dat de verkoper met mij praat rond config. En dat het contract gaat van bedrijf naar lease en van lease naar garage ... Die schakels maken het onmogelijk om de woordelijk beloofde levertijd te controleren t.o.v. Contract zelf ... Maakt ook een vertraging in administratie van enkele weken ...

RogerS

Forumguru
@vincefra: Waarschijnlijk is het Panoramadak de boosdoener van de lange levertijd. Op Duitse Skoda fora wordt daar ook over geklaagd. Wij hebben zelf de auto bestelt in week 22, de vermoedelijk productieweek is week 30 en wordt dan uitgeleverd in week 33 of 34 (dan zijn wij op vakantie :crazy:). En daar zit dus ook nog eens de fabrieksvakantie in!
Wij hebben geen Panoramadak bestelt.

vincefra

Actief lid
:crazy: ... panodak zou een vertraging van pakweg 1 maand moeten geven (wat al schandalig is zeg ... ) maar hier spreken we toch wel over 3 maanden bovenop een al lange levertijd van 3 maanden ... vraag me af welke andere (trage) toeleveranciers in mijn bestelling meespelen ...

Tevens - de fabricage lijn (inclusief toeleveranciers) is iets dat skoda in handen heeft en zou moeten gesized hebben naar een verwacht succes ... echter denk niet dat ze het succes verwacht hadden ... de fout ligt bij Skoda, en niet bij een toeleverancier ... Skoda moet er voor zorgen dat alles tijdig volgt ... ook hun toeleveranciers ... (nu ja - dat is misschien ook de reden van de zachtere prijs ... )

En ja, garage heeft contract met leasematschappij - en deze laatste met bedrijf ... dus als je goed denkt - leasemaatschappij heeft alle baat bij een vroegere levering (vroeger starten van facturatie) ... nu mijn bedrijf heeft hier ook baat bij want optie is verlenging (en dat zal een dure zijn) van huidige leasewagen (btw - ander lease bedrijf) of een inloopwagen( duur) ... denk echt dat de druk er wel is ... dus is de garage die hier bepalend is.
Nu beter beloven mid. December en leveren eind november dan omgekeerd

SII combi DSG 140pk elegance met panodak - bijverwarming - kessy systeem - electrische koffer - trekhaak - business pack (parkassist - columbus - dimmende spiegels - verwarmde zetels voor en echter - metaalkleur - zonneschermpjes achter en tapijten) - bluetooth - alarm - MDI - 10ls soundsysteem - verwarmde voorruitsproeiers - zijairbags - verduisterde ruiten AR - en na-inbouw DVD systeem achterste rij van Apline
Trifid velgen (17") en Mocca brown metalic kleur met black evory interieur ...

Niet besteld - hill assist control ... want op een automaat minder nuttig ... en dat tv ding (kinderen zitten op achterste rij - en daar heb je eerder dvd schermpjes nodig ... )

corsaar

Senior Member
en dat tv ding (kinderen zitten op achterste rij - en daar heb je eerder dvd schermpjes nodig ... )

Ja beslist nodig die DVD schermpjes stel je voor dat
de kindertjes een paar uur zich zonder TV of PC moeten vermaken.

Sterkte met het lange wachten absurd die 6 maanden !

vincefra

Actief lid
ontbinden koopcontract ....

Lease verhaal heeft op zich al een vertraging van één maand (ik lopen naar garage voor een offerte - laten berekening door lease maatschappij - laten goedkeuren door bedrijf - zorgen dat dat besteld geraakt (bedrijf naar lease en lease naar garage) ... dat is snel 3 tot 4 weken werk ... en dan loopt een standaard levertermijn van 3 maanden (meeste merken toch) en dan ben ik ook eind november / begin december ... dus zal wel wachten op deze wagen ...

Enneen - ik heb geen poot om op te staan voor intbinding - contractueel is 6 maanden beloofd. (Verkoper is gewoon fout geweest om woordelijk 3 maanden te beloven ... maar trekt die zich dat aan. precies of ik elke week een auto kom bestellen ... nu heeft hij enkele jaren tijd om via goeie service zijn naam op te poetsen tegen dat ik weer een bestelling doe ... )

vincefra

Actief lid

:473: ... dat is een goeie opmerking ... is eerder gewoon dat mijn budget nog niet op was (lease bedrag - en wou dit keer er wel eens van profiteren ...). Dus keuze om een 800 euro duurdere columbus met TV ontvanger te nemen dat als je rijd toch geen beeld geeft of een DVD systeem aan 1.100 achteraan dat wel werkt als je rijd ... dat heeft het hem gemaakt. TV spuugt onozelheid uit, DVD bepaal je zelf wat er gezien wordt ...

Nu kinderen kunnen ook volwassenen zijn hé ... en probeer maar eens van op de achterste rij te kijken naar dat schermpje in de verte van die columbus ...

En zelf ben niet zo'n beeldschermplakker ... heb gekozen voor deze wagen omdat de koffer met zetels niet platgelegd mijn twee mountenbikes kan laden (zijn plooibare modellen - dahon) zodat ik mijn kinderen (tegen volgende zomer 3 en 1 jaar) nog steeds kan meenemen ... anders was het een BMW 5 relatief naakt (maar had daar ook de ruimte in de koffer) of een mercedes E naakt of een volvo v70 naakt ... nu skoda full option zie ...

Wasmachineman

Forumguru

Sterkte met het lange wachten absurd die 6 maanden !

Hallo Corsaar,
Ik wilde ook nooit aan de dvd in de auto maar ik heb toch eenmaal geprobeerd en mijn kinderen waren er helemaal weg van. Alleen lange stukken gaat deze aan, mijn huidige set moet ik steeds om de hoofdsteun heen klemmen, 5 minuten werk. Kinderen zijn veel rustiger en kijken er echt naar uit om 1400 km te rijden ! Dat was wel eens anders vroeger.
Ik rijd dan veel relaxter en mijn vrouw ook.
En in de nieuwe auto zijn ze dus al ingebouwd en "beveiligd" tegen diefstal.
Het is echt een pure luxe maar er was ruimte voor in de lease dus dan maak ik daar gebruik van. Voor mij ook, een duurdere auto had ook gekund maar dan minder luxe. Ik werk in de auto dus dan is elke luxe mooi meegenomen.

corsaar

Senior Member
Ja het is een tijdsbeeld waar ik aan moet wennen.
Het is een goede oplossing.
Mijn kinderen waren nooit lastig, alleen misselijk dan kregen ze een reistabletje,
en waren ze rustig. En de kleinkinderen zet ik buiten als ze lastig zijn.
Maar ik kan hier niet alles melden want een zoon zit ook op dit forum.

Bovenaan Onderaan