beslist om skoda rijder te worden ... alhoewel ....

Wasmachineman

Forumguru
Ik was vroeger ook rustig! Maakte nooit ruzie met broer en 2 zussen...:blush:
Via PM kun je alles melden hoor!:super:

vincefra

Actief lid
nog een 1,5 week wachten ... wagen wordt iets vroeger geleverd.
Komt goed uit, want vorige wagen was einde contract (lease) en rij nu met een tijdelijke wagen waar ik niet zo vrolijk mee ben (vooral mijn rug heeft klachten ... )

vincefra

Actief lid
grmbl ...
ooit van een autoverkoper gehoord "hoe kan ik nu antwoorden op uw vraag, ik ben maar een verkoper" (op de vraag wat het verschil is tussen de drie afwerkingsniveau's in functie van gewicht, en op de vraag van BT compatibiliteit van de car kit, ... )

Nu dit kan ik ook eens stellen over de stokbeheerder (een juist product bestellen bvb. ... zit ook niet in hun kennisdomein) en over de mechanieken (ja, ik ben niet zeker hoe ik dat moet monteren ... ik zal nog eens kijken ... ) en dus wagen is nog steeds niet geleverd ...

Ik zal me maar eens naar de garage moeten begeven want er komt anders niets van ... (en ze daar onder hun vijs geven ... )

vincefra

Actief lid
en we zijn weer een halve pagina verder ...

Het grootste probleem zijn de dvd schermpjes inbouwen, maar dat is niet blokkerend voor het leveren van de wagen.

Dus nu rij ik rond in al die luxe -1 ... voor die laatste (DVD oplossing) wordt er een oplossing gezocht voor nog deze maand (en zal de wagen even in de garage gaan ... ). Voorstellen liggen er en dus hopen we dit ook tot een goed einde te brengen ...

Over de wagen, die kleur "moca brown" is wel echt poepchique ... en de luxe is een plezier.
Nu nog de kinderen achteren dat ietsje extra verwennen en we zijn klaar voor de langere tripjes ...

vincefra

Actief lid
Een update ... bestaande uit twee delen:
- ervaringen eerste 800 km
- update rond de dvd schermen ...

Eerste 800 km ... wat een plezier. Vooral het evenwichtige van de wagen staat me goed aan ... veel ruimte, goede afwerking, relatief geluidsstil, goed gedoseerde motor (140 pk ... niet te veel maar zeker ook niet te wijnig ... ) , goede dsg automaat, goede lichten (bochetenverlichting, ... ), de columbus charmeerd, ... in het geheel zeer positief over deze wagen.
In vergelijk met voorgaande opel insinia, behalve wegligging is het één en al een verbetering (die insignia zijn wegligging was toch iets beter ... niet dat de superb slecht is ... ).
Mensen filiciteren me voor twee punten; "dat ... een skoda? Dat is toch wel een mooie wagen zeg ... " en "mooie kleur ... ".
Over dat laatste, ben er zeer tevreden over. De moca brown geeft een extra klasse aan die wagen ...
Enig punt van iritatie ... heb er een alarm insteken enbij afsluiten of open doen van de wagen maakt deze een lastige biep ... ik ga vragen bij volgende garage bezoek dat ze dat af zetten die biep ...

Nu de DVD schermen ... de initieel bestelde schermen (7" alpine ..." kunnen wel degelijk in de hoofdsteunen. Na vraag bij d'ieteren import (die die schermen als compatibel met de superb bestempelen) een duidelijke email gekregen dat deze wel degelijk kunnen gemonteerd worden en dat dit reeds eerder gebeurd is. De garage kan contact opnemen voor instructies of voor het te laten doen ... dus het zal wel deze schermen worden ...
Over de schermen vooraf ingebouwd ... nu doet de verdelen de opmerking of deze steunen niet te groot zijn voor in de superb ... nu ja ze zijn nog niet besteld en dus zullen we zien wat we gaan doen ...

Wasmachineman

Forumguru
Die lastige piep van het alarm ben ik het met je eens. Vervelend geluidje!
Goed te lezen dat de auto ook bij anderen aanslaat. Dat wisten wij natuurlijk al lang. Hopelijk zijn de dvd schermen voor de kids ook snel ingebouwd. Veel rijplezier!:yeah:

vincefra

Actief lid
updatetje van zowel de toffe als de minder leuke eravringen.

Eerst de toffe ... die eerste 2.000 KM gaan vlot ... en vindt het een echte leuke wagen om mee op de baan te gaan.
Begin nu wel te merken dat de dieseltank wel niet groot voorzien is (50 liter) wat wel maakt dat je na 800 a 900 km terug aan de pomp staat ... had toch beter gekund ...

Nu het negatieve ... die DVD is nog steeds niet in orde ... is dus niet een klacht op de wagen maar op de garage (die ik niet zal vermelden). Het welles / nietes spelletje en niet durven / kunnen beslissen steekt me echt tegen ... zal eens een hartig woordje gaan praten met die mensen ... want dit kan niet blijven duren ...

vincefra

Actief lid
Versta me niet verkeerd want moet mijn woorden terug veranderen ... de Dealer is goed (zelfs zeer goed) vanuit verkoop standpunt ... maar hebben iets besteld dat D'ieteren als compatibel bestemd, echter niet kan in de kleine hoofdsteunen van de superb. (Versta D'Ieteren is in fout, niet de dealer ...).
Dat laatste was me ook niet opgevallen (kleine hoofdsteunen), maar deze zijn wel degelijk klein.

De dealer is actief aan het (mee)zoeken naar een oplossing, want ze zijn er een beetje mee verveeld.

Denk dat meeste grote garages wel goed zijn van skoda. Naast verkoop heb ik nog niet echt ervaring met de dealer ... dus ... zal ook niet direct een uitspraak maken over die dealer specifiek (nog aanprijzen, noch afbreken).

Rond foto's, met het belabberd weer van de laatste maanden, en het laat licht (vertrek rond 7 uur) en vroeg donker (kom meestal na 7 thuis ...) ben ik nog niet aan foto's toe gekomen ... maar dat komt wel (met eindejaar en dan de toch wat rustigere agenda over dag in aantocht)

Bovenaan Onderaan