Best tevreden met het verbruik!

Kom met mijn combi meestal niet boven de 1:15... ben niet echt een harde rijder ofzo, maar best veel stadswegen ipv snelweg.

turboturbo

Forumguru
In de stad zijn de meeste auto's wel onzuinig, dus dat kan wel kloppen.

Ik had laatst 1:20 gemiddeld :pardon: over de A1 vanaf Amsterdam (ritje van 70 km) terugweg 1:18. Was een bijna windstille dag (max geldende snelheden gereden, muv file)

Laatst bewerkt:

Simon1984

Senior Member
Als ik CC gebruik op plekken waar je 80 mag en je zou hele lange stukken daarvan hebben dan rijd ik gemiddeld 4 l / 100 km.

Dat vind ik leuk :lezen:

Echter is de realiteit vaak toch wel anders, je merkt inderdaad dat stukken in de stad meer vragen dan lange snelweg stukken.

Tevens moet ik zeggen dat ik wel wist dat de wind invloed had, maar soms is die invloed wel erg.

Laatst zat er met tegen wind van normaal 5.1 l / 100km naar 6.2 l / 100km, was wel een goeie woei maar doet wel pijn :tongue:.

ertromp

Forumguru
Nette verbruiken die jullie noteren :thumbsup:
Ik ben tevreden met m'n 1.4 TSI als ik 1:15 haal. Ik rijd vnl. snelweg en stukken Duitsland waar ik zo naar 1:10 ga :D

Canon-Eye

Forumguru
Ik vind het nette cijfers. Mijn 1.4 mpi (8-klepper, 68 pk) haalde dat meestal niet, zeker niet gemiddeld over het totaal aantal km. Het ging wel beter toen hij in z'n laatste gebruiksjaar wegens verandering van werkomstandigheden plotseling richting 50k per jaar ging maken, met 2x per week een rit van ruim 250 km. Kijk maar:
Verbruik_FABIA-1.jpg
N.b.:
  1. Mijn huidige excelbestand bevat ook nog een kostenregistratie per jaar en per km, maar nu gaat het om een eigen auto en geen dienstwagen. Op verzoek (PM) stuur ik een lege versie.
  2. Op 04-10-2007 werd de Fabia opgevolgd door een OIIC 1.9 TDI DSG. Wel zo prettig voor die lange ritten (deels in spits-/fileverkeer), die hebben geduurd tot de verhuizing eind 2008.

Skizzy

Lid
Ik had verwacht dat het verbruik erg tegen zou vallen.
Maar met 1:19? over 80km wegen met CC ben ik toch wel heel heel erg blij!
Moet wel zeggen dat ik overdreven rustig heb gereden!
Snelweg zit ik gemiddeld 1:12 / 1:13.

Ik was 1:8 gewend :bloos:

Cordoba

Forumguru
En dan vind ik dat de mijne 'zuipt' met ruim 1:16. (mijn vorige auto was 6-7% zuiniger, én veel sneller). Volgens mij is het verschil tussen stad/file km's en snelweg km's voor een hatchback kleiner dan voor een combi, maar dat is ook logisch gezien het extra gewicht van een combi dat steeds opnieuw op snelheid moet worden gebracht.

Bovenaan Onderaan