Bestaat dit?

Bakkertje

Forumguru
De voordelen van het kabeltje zijn wel dat je je telefoon kunt bedienen via je stuurwielbediening / radio (geen boetes van oom agent), je telefoon wordt ook netjes opgeladen, de geluidskwaliteit is beter, enz..

Maar goed dat moet je natuurlijk voor jezelf maar bekijken. Persoonlijk heb ik liever m'n muziek op een SD kaartje / usb stick, die laat ik gewoon lekker zitten en daarmee heb ik altijd m'n favoriete muziek bij me.

Mijn ervaringen met A2DP zijn overigens ook dat het een behoorlijke aanslag is op de accu van je toestel en dat je daardoor vaak toch al een kabeltje erin moet prikken om op te laden.. ;)

Havana

Forumguru
Ik download al lang geen muziek meer, ik prik gewoon mn iPhone erin en ik stream via Spotify.

Bediening via stuurwiel is irrelevant aangezien ik geen MFS heb. Denk wel aan een Brodit-houder.

Cyrus

Actief lid
@bakkertje: ben het met je eens dat de noodzaak van BT streaming audio discutabel is, tenzij je bijvoorbeeld geen kabels wil, of vaak wisselt van bestuurder c.q. telefoon en dat verschillende apparaten met verschillende connectors zijn.

Even los van de discussie over wel of geen BT streaming audio: bij een iPhone maakt het niet uit waarmee je deze koppelt aan de radio; alle audioweergave werkt langs beide wegen (USB of BT).

@Havana: ik denk dat het niet aanbieden van BT streaming audio in de laagste series slechts een marketingkwestie is van Kenwood: de techniek kost niets extra want BT zit er toch al in. En het zou mij niet eens verbazen als je dit met een hack alsnog beschikbaar zou kunnen maken in de DNX-4 en DNX-5 serie.

Havana

Forumguru
Ik heb inmiddels een CANBUS upgrademodule besteld via eBay.

Verder heb ik ook besloten wat het gaat worden, namelijk een Zenec 2011D met navilock en Brodit-houder (moet nog beslissen welke precies).

De boel gaat besteld en ingebouwd worden door De Tijger in Tilburg. Die rekenen daar slechts 80 euro voor inclusief programmeren van de CANBUS.

Havana

Forumguru
Het gaat om deze module.

In het kort zorgt deze module ervoor dat weergave van PDC, airco info, etc. gewoon werkt op de Zenec. Zonder module wordt dat pas ondersteund vanaf MJ2009.

Michelv.

Forumguru
Misschien dat dit werkt op een Zenec, maar op een originele Amundsen werkt dit niet(heb deze Can-Gateway er ook inzitten). Wil ik de pdc daarop werkend krijgen moet ik een nieuwere PDC module inbouwen, om over de rest nog maar te zwijgen(airco, stoelverwarming zichtbaar).

Havana

Forumguru
Hier nog meer info en hier nog meer.

Nieuwe PDC controller (8-kanalen) kun je hier bestellen.

Climate control info laat ik zitten, dat kan me niks schelen.

Bovenaan Onderaan