De Pillendokter
Lid
Het schuim is denk ik niet vervangen. Maar er is opgevuld!
Hier ben ik benieuwd naar daar ik ook verschil merk mijn octavia is van januari 2013.De leerinbouw (Leder Inbouw Nederland) heeft mijn bestuurdersstoel al opgevuld. En gaf aan dat het schuim in de O3 heel zacht is. In het schuim zitten ook doorlopende S'jes. Hierin zit ook de stoelverwarming verwerkt. Dit verslapt de stevigheid. Het schuim in een Seat of Volkswagen zijn van een ander soort schuim en ook veel harder.
Maar zeker na een lange rit heb ik hier last van. Dan zit ik teveel op de zijkanten, en voelt mijn kont beurs aan.
En ik zit dagelijks tussen de 2 en 5 uur in de auto voor mijn werk.
In de Seat die ik hiervoor had, heb 180.000 km probleemloos in gezeten.
Mijn neef heeft ook een O3 (zelfde postuur), iets nieuwer en met minder op de teller, en ik ben een half uur in zijn auto gaan zitten en heb nergens last van. Geen idee of dit in zijn auto nog gaat komen.
Morgen ga ik de Leasemaatschappij toch maar weer eens bellen.
Ik baal hier enorm van. Een schitterende auto voor deur, maar ik zit niet lekker.......
Nee ik heb standaard half leer.. En de stoelen zijn slap inmiddels al meerdere malen bij de stoelen man geweest. Deze geeft aan slappe vulling ten opzichte O2. Wellicht dat in latere versie een modificatie hierop is geweest ben daar geïnteresseerd naar
Wellicht interessant voor iedereen die een auto van zijn werkgever ter beschikking heeft gekregen en die voor zijn/haar werkzaamheden gebruikt: Mocht je niet lekker zitten in de auto, en rug- of andere klachten krijgen, dan is de werkgever verplicht, volgens de ARBO wet, dit te verhelpen...
Sterkte ermee...
P.S. ik rij sinds november '13 In een OC3 ABL, dus met de "eenvoudige" stoelen, ben 1,94 m en weeg 105 kg, en ben nog steeds erg tevreden over de zetels. ( 17000 km gereden). Ik rij geregeld vanuit CH naar NL heen en terug, en stap telkens weer "fris" uit de auto. Geen doorzit- of rugklachten...
P.S. ik rij sinds november '13 In een OC3 ABL, dus met de "eenvoudige" stoelen, ben 1,94 m en weeg 105 kg, en ben nog steeds erg tevreden over de zetels. ( 17000 km gereden). Ik rij geregeld vanuit CH naar NL heen en terug, en stap telkens weer "fris" uit de auto. Geen doorzit- of rugklachten...
De LM koppelt het volgende terug: Skoda erkend niet het probleem met de vulling. Dit betekent dat er een stoel op maat bestelt moet worden. Dit vind ik zo zonde van mijn interieur!!!