Betrouwbaarheid Yeti

ertromp

Forumguru
De luchtfilter is ook nog nooit vervangen (wordt wel ooit met perslucht uitgeblazen), want : Hoe erger een luchtfilter verstopt zit, hoe beter hij filtert. Tot op zekere hoogte natuurlijk.

Sorry maar dit vindt ik ongelofelijk dom gewoon. Een motor heeft een behoorlijke hoeveelheid schone lucht nodig. Met perslucht effe schoonblazen haalt wel het grove vuil weg maar zo'n filter verouderd gewoon en gaat ook dichter zitten door zeer kleine deeltjes vervuiling die aangezogen worden. Je brandstofverbruik zal alleen maar gaan oplopen als het filter dichter gaat zitten
 

nisuthai

Forumguru
Ik ben blij dat ik dan geen tweede hands rij als ik hoor hoe het onderhoud door bepaalde leden juist niet wordt gedaan wat wel moet gebeuren, je zal zo' n auto tweede hands aanschaffen wat een ellende kan die wagen gaan geven door hun eigenzinnigheid van onderhoud aan hun voertuig.
 

MeuSkoda

Actief lid
@Zespri Het luchtfilter weet ik nog te vinden, ben aan het proberen de andere zaken te lokaliseren:
Brandstoffilter, LMM (luchtmassameter), lambdasonde van de katalysator
Staat er ergens een tekening van de Yeti 1.2 TSI waar ik die onderdelen kan vinden?
Trouwens mijn auto rijdt op LPG, maar hij geeft na reset zowel op LPG als op benzine dezelfde storing, dus mijn vermoeden zou ook eerder zijn dat het een probleem met een sensor is.

EDIT:
Heb een nieuw topic geopend waar ik de specifieke problemen van mijn auto kan bediscussiëren. http://www.skodaforum.nl/forum/i/zelf-storing-proberen-te-traceren-en-oplossen-aan-mijn-yeti.28157/
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan